Canon rozwija druk produkcyjny
14 Mar 2022 13:20

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Canon zamierza rozszerzyć wykorzystanie swoich technologii w drukarniach komercyjnych, zwraca też uwagę na potencjał branży etykiet i opakowań w kontekście cyfrowej transformacji.

Canon dąży do wygenerowania wzrostu sprzedaży w sektorze druku komercyjnego dzięki zwiększeniu bazy użytkowników oraz wejściu na rynki etykiet i opakowań. Według prezesa i dyrektora generalnego Fujio Mitarai, firma oczekuje stałego 4-5 proc. wzrostu rocznej sprzedaży w dziale druku produkcyjnego. W strategii korporacyjnej przyjętej na 2022 r. znalazły się plany przyspieszenia rozwoju druku komercyjnego i przemysłowego. Będzie to możliwe między innymi dzięki wprowadzeniu tonerów i atramentów w nowe obszary druku komercyjnego, wejściu na rynek etykietowy oraz rozszerzeniu oferty przemysłowych maszyn drukujących.

Wierzymy, że popyt na druk pozostanie silny, ponieważ papier od dawna jest narzędziem służącym pogłębianiu zrozumienia i dzieleniu się informacjami – powiedział Mitarai i dodał: Wiążemy duże nadzieje z przyszłością druku komercyjnego.

Przejście z metod druku analogowego na druk cyfrowy daje szansę rozwoju, którą dostrzega firma Canon. Ważne będzie zachęcenie większej liczby klientów z branży poligraficznej do inwestowania oraz powiększenie bazy odbiorców, która na ten moment reprezentuje przede wszystkim kontrahentów z branży druku transakcyjnego i książek. Jak podkreślają przedstawiciele firmy Canon, system VarioPrint iX cieszy się coraz większą popularnością. Najnowsza strategia obejmuje plan pozyskiwania klientów poprzez produkty, które oferują lepszą jakość obrazu i produktywność. Oprócz urządzeń ImagePress i atramentowych maszyn arkuszowych VarioPRINT iX oraz ProStream z opcją ciągłego podawania, linia produktów do druku komercyjnego obejmuje systemy wielkoformatowe Colorado i ImagePrograf.

Zdaniem przedstawicieli firmy Canon plan dynamicznego rozwoju sprzedaży ma zostać zrealizowany poprzez powołanie nowych dystrybutorów dla odpowiednich produktów oraz pozyskiwanie zamówień od dużych firm poligraficznych, z którymi w przeszłości nie prowadziliśmy żadnych interesów lub oferowanie produktów dla tych sektorów rynku, w których Canon dotychczas nie był obecny.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business