Canon rozwija druk produkcyjny
14 mar 2022 13:20

Firma Canon zamierza rozszerzyć wykorzystanie swoich technologii w drukarniach komercyjnych, zwraca też uwagę na potencjał branży etykiet i opakowań w kontekście cyfrowej transformacji.

Canon dąży do wygenerowania wzrostu sprzedaży w sektorze druku komercyjnego dzięki zwiększeniu bazy użytkowników oraz wejściu na rynki etykiet i opakowań. Według prezesa i dyrektora generalnego Fujio Mitarai, firma oczekuje stałego 4-5 proc. wzrostu rocznej sprzedaży w dziale druku produkcyjnego. W strategii korporacyjnej przyjętej na 2022 r. znalazły się plany przyspieszenia rozwoju druku komercyjnego i przemysłowego. Będzie to możliwe między innymi dzięki wprowadzeniu tonerów i atramentów w nowe obszary druku komercyjnego, wejściu na rynek etykietowy oraz rozszerzeniu oferty przemysłowych maszyn drukujących.

Wierzymy, że popyt na druk pozostanie silny, ponieważ papier od dawna jest narzędziem służącym pogłębianiu zrozumienia i dzieleniu się informacjami – powiedział Mitarai i dodał: Wiążemy duże nadzieje z przyszłością druku komercyjnego.

Przejście z metod druku analogowego na druk cyfrowy daje szansę rozwoju, którą dostrzega firma Canon. Ważne będzie zachęcenie większej liczby klientów z branży poligraficznej do inwestowania oraz powiększenie bazy odbiorców, która na ten moment reprezentuje przede wszystkim kontrahentów z branży druku transakcyjnego i książek. Jak podkreślają przedstawiciele firmy Canon, system VarioPrint iX cieszy się coraz większą popularnością. Najnowsza strategia obejmuje plan pozyskiwania klientów poprzez produkty, które oferują lepszą jakość obrazu i produktywność. Oprócz urządzeń ImagePress i atramentowych maszyn arkuszowych VarioPRINT iX oraz ProStream z opcją ciągłego podawania, linia produktów do druku komercyjnego obejmuje systemy wielkoformatowe Colorado i ImagePrograf.

Zdaniem przedstawicieli firmy Canon plan dynamicznego rozwoju sprzedaży ma zostać zrealizowany poprzez powołanie nowych dystrybutorów dla odpowiednich produktów oraz pozyskiwanie zamówień od dużych firm poligraficznych, z którymi w przeszłości nie prowadziliśmy żadnych interesów lub oferowanie produktów dla tych sektorów rynku, w których Canon dotychczas nie był obecny.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business