W drodze do KBA 4.0
3 Feb 2017 14:05

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Rok 2016 był najlepszym w całej historii KBA CEE. Firma dostarczyła w nim 14 nowych maszyn arkuszowych w różnych klasach formatowych, 5 używanych maszyn offsetowych oraz 2 nowe maszyny fleksograficzne.

Kolejny rok, kolejny rekord

26 stycznia br. firma KBA CEE podsumowała przed dziennikarzami branżowymi ubiegłoroczną działalność grupy Koenig & Bauer oraz jej filii odpowiedzialnej za rynki Polski, Czech i Słowacji. Ze strony KBA CEE w spotkaniu wzięli udział: Jan Korenc – prezes zarządu, Grzegorz Szymczykowski – dyrektor ds. sprzedaży i serwisu oraz Paweł Krasowski – marketing & product manager. Jan Korenc rozpoczął od omówienia sytuacji w całej grupie Koenig & Bauer, będącej od 2015 roku holdingiem kilku spółek. Podkreślił bardzo stabilną sytuację finansową KBA oraz systematyczny wzrost wartości całego koncernu.

03Poinformował również, że ubiegły rok był najlepszym w całej historii dla KBA CEE. Firma dostarczyła w nim 14 nowych maszyn arkuszowych w różnych klasach formatowych, 5 używanych maszyn offsetowych oraz 2 nowe maszyny fleksograficzne. Szacujemy, że w roku 2016 udziały KBA w sprzedaży nowych offsetowych maszyn arkuszowych w obsługiwanym przez nas regionie oscylowały wokół 45-50 proc. Warto podkreślić, że pozostajemy zdecydowanym liderem rynkowym w zakresie maszyn wielkoformatowych – w latach 2014-2016 zainstalowaliśmy ich 15. Posiadamy też stabilną pozycję na rynku maszyn półformatowych; dotychczas do klientów z Polski, Czech i Słowacji nasza spółka dostarczyła około 260 nowych urządzeń – mówił prezes KBA CEE. Podkreślił jednocześnie bardzo udany start firmy w nowym roku: Styczeń przyniósł nam 8 kontraktów na nowe maszyny offsetowe oraz jeden na maszynę fleksograficzną. Mamy nadzieję, że ten pozytywny trend utrzyma się w całym roku 2017.

Pod znakiem drupy

Jan Korenc powrócił do najważniejszych wydarzeń dla firmy KBA w minionym roku. Należały do nich m.in. targi drupa, na których niemiecki producent zajął jedno z największych stoisk. Zaprezentowaliśmy tam nasze najnowsze rozwiązania technologiczne w obszarze druku offsetowego, cyfrowego i fleksograficznego. Firma osiągnęła przy tym założone cele sprzedażowe, podpisując kontrakty o łącznej wartości 140 mln euro. Co istotne, już 80 proc. z nich jest realizowanych – zamówione maszyny znajdują się w fazie produkcji – mówił prezes KBA CEE. Miniony rok przyniósł też kolejną akwizycję ze strony Koenig & Bauer Group. Do holdingu dołączyła Iberica – hiszpański producent płaskich maszyn do sztancowania, dzięki czemu portfolio niemieckiej firmy w zakresie rozwiązań introligatorskich zostało znacząco poszerzone. Warto dodać, że w ostatnim czasie znalazły się w nim też produkowane we własnym zakresie przez KBA rotacyjne sztance Rapida RDC.

Wyzwania AD 2017

Rok 2017 jest szczególny dla całej firmy z racji jubileuszu 200-lecia jej istnienia oraz stojących przed nią wyzwań. Jednym z nich będzie szczególny nacisk na sprzedaż maszyn fleksograficznych KBA-Flexotecnica, których KBA CEE jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce, Czechach i na Słowacji. W tym celu w strukturach spółki utworzono nowe stanowisko – menedżera sprzedaży rozwiązań flekso, które objął Andrzej Wasielak. Liczymy, że wyodrębnienie działań handlowych i serwisowych dotyczących KBA-Flexotecnica przyniesie kolejne wdrożenia tych zaawansowanych rozwiązań. Warto podkreślić, że zastosowana w nich technologia CI (centralnego cylindra) jest akceptowana przez rynek, a dodatkową ich zaletą jest wszechstronność, pozwalająca na dostawę maszyn w różnych konfiguracjach – mówił Jan Korenc. Kolejna nowa marka, jaka znalazła się w portfolio KBA CEE, to Iberica. Tu również obserwujemy wzmożone zainteresowanie klientów, przede wszystkim z branży opakowań kartonowych. Kilku z nich odwiedziło już zakłady Iberica w Barcelonie i byli pod wrażeniem zaawansowanej technologii. Co więcej, maszyny te oferują bardzo atrakcyjny stosunek jakości do ceny – podkreślał prezes KBA CEE.

Kolejnym wyzwaniem jest pojawienie się w ofercie KBA nowej generacji maszyn cyfrowych, stworzonych wspólnie z firmą Xerox. Model VariJET 106 został pokazany (w formie specjalnej wizualizacji) na targach drupa 2016. W wersji rynkowej maszyna ma się pojawić w drugiej połowie br. Dołączy tym samym do innej cyfrowej maszyny z oferty KBA – RotaJET, która znalazła już pierwszych użytkowników w Niemczech, Austrii oraz Finlandii.

Nieustanny rozwój

KBA CEE stale powiększa swoją kadrę i dba o jej kwalifikacje. Będąc organizacją silnie zorientowaną na klienta, szczególną wagę przywiązuje do struktur serwisowych. Obecnie w firmie KBA CEE pracuje 20 serwisantów, co stanowi połowę jej zespołu. Kolejnych 20 zatrudniają nasze autoryzowane serwisy, co czyni całą 40-osobową organizację niezwykle wydajną i profesjonalnie przygotowaną do obsługi klienta – mówił Jan Korenc.

Prezes KBA CEE omówił też programy serwisowe oferowane przez KBA, uwzględniające m.in. stałe monitorowanie maszyn i wiele działań prewencyjnych, mających zapobiegać potencjalnym problemom z ich pracą. Podkreślał, że systematyczne szkolenia w niemieckiej centrali KBA przechodzą nie tylko serwisanci, ale też pracownicy działu handlowego.

Grzegorz Szymczykowski zaprezentował szereg danych, wskazujących na ciągły rozwój firmy KBA i jej dążenie do bycia innowacyjnym, wszechstronnym dostawcą maszyn drukujących pracujących w różnych technologiach. Podkreślił przy tym, że ok. 60 proc. obrotów całej grupy jest realizowanych przez spółkę KBA Sheetfed Solutions: Jesteśmy nr. 1 w druku wielkoformatowym, a w naszej ofercie znajduje się najszybsza na świecie maszyna w formacie B1, pracująca z prędkością 20 tys. ark./h. Szczycimy się też dostawą najdłuższej na świecie maszyny arkuszowej formatu B1, składającej się z 19 agregatów i mierzącej 35 metrów. W ofercie KBA znajduje się też wciąż najszersza dostępna na rynku arkuszowa maszyna offsetowa – Rapida 205.

Przechodząc do przyszłych działań KBA, Grzegorz Szymczykowski wskazał projekt KBA 4.0, nawiązujący do hasła czwartej rewolucji przemysłowej: Celem nadrzędnym jest tu poprawa obsługi klienta poprzez ciągły rozwój procesów cyfrowych w kontaktach między dostawcami i klientami. Realizujemy go także, wdrażając tzw. Press Call – system automatycznych zgłoszeń serwisowych. Obecnie mamy za sobą jego pierwsze, pilotażowe instalacje. Wszystko po to, by jak najlepiej i najsprawniej obsługiwać naszych klientów.

Na podstawie materiałów firmy KBA opracowała AN