Pierwsza :Anapurna M na rynku niemieckim
8 paź 2007 10:58
Urządzenie zostało zainstalowane w należącej do Hansen Werbung drukarni mieszczącej się w Reinbek k. Hamburga. "Dzięki 14-pikolitrowym głowicom drukującym i stworzonym prze Agfę tuszom :Anapurna utrwalanym za pomocą promieni UV nasz nowy system osiąga fotograficzną jakość druku przy tak wysokiej rozdzielczości, że tekst pozostaje wyraźny nawet przy wielkości czcionki 4, np. w logotypach. Jest to niezwykle istotny czynnik, szczególnie przy produkcji materiałów typu POS" - dyrektor zarządzający firmy Martin Hansen przedstawia główne zalety tego systemu druku atramentowego. - "Ponadto nasi klienci są zadowoleni z wiernego odtwarzania jasnych kolorów."
Hansen Werbung drukuje różnego rodzaju materiały reklamowe, przede wszystkim dla dobrze znanych marek z branży odzieżowej, a także dla producentów okularów. W ich przypadku wysoka jakość druku, idealna reprodukcja nawet najdrobniejszych szczegółów oraz odpowiednia reprodukcja kolorów cielistych są niezbędne.
Firma Agfa Graphics po raz pierwszy zaprezentowała ploter :Anapurna M podczas targów Fespa 2007 w Berlinie. System pozwala na zadrukowywanie zarówno miękkich podłoży w trybie z roli na rolę, jak też sztywnych materiałów o maksymalnej szerokości druku 158 cm i kilkunastometrowej długości. Przestawienie maszyny z druku w trybie roll-to-roll na druk płaski czy odwrotnie zajmuje kilka minut. :Anapurna M drukuje w trybie 6-kolorowym z rozdzielczością do 1440 dpi i oferuje prędkość drukowania do 15 m2/h.
Instalacji systemu w drukarni Hansen Werbung dokonał dystrybutor Agfa Graphics z Hamburga, firma Computer Laser Center Nord (CLC Nord). Montaż urządzenia trwał zaledwie dwa dni, co pozwoliło niemal natychmiast rozpocząć produkcję.
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy od targowego debiutu w Europie zainstalowano ponad 10 systemów :Anapurna M, realizowane są też kolejne kontrakty. W sumie firma Agfa Graphics sprzedała już ponad 75 systemów z rodziny :Anapurna.
Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics