Restrukturyzacja w firmie Michael Huber Polska
12 paź 2011 09:54

Po 20 latach działalności na polskim rynku poligraficznym nadszedł czas na zmiany w Michael Huber Polska. Naszą wielką siłą jest bliski kontakt z naszymi partnerami, i to bez względu na ich wielkość oraz odległość od nich. Rozbudowana sieć lokalnych dystrybutorów, którzy lojalnie współpracują z nami od wielu lat, oraz nasze oddziały w dużych aglomeracjach pozwalają na bieżące utrzymywanie codziennych kontaktów i szybkie reagowanie w każdej potrzebie. Ostatnie lata to okres wielu dynamicznych zmian na rynku poligraficznym oraz w sposobach komunikowania się. I nasza branża w coraz większym stopniu się informatyzuje. Dwa lata temu wprowadziliśmy także my cyfrową platformę służącą do komunikacji z naszymi partnerami. Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK) dostępny dla wszystkich z naszej witryny internetowej www.mhp.com.pl spowodował prawdziwą rewolucję w tym zakresie. Jest on nie tylko zwykłym sklepem internetowym, ale przede wszystkim zindywidualizowanym bankiem wszystkich informacji niezbędnych we współpracy. Dzisiaj ponad 80 procent wolumenu naszej sprzedaży dostarczamy do naszych klientów w ramach ESOK. Obserwując rozwój tej informatycznej przemiany doszliśmy do wniosku, że od 1 stycznia 2012 roku musimy zmienić strategię działania w Polsce. Polepszenie się infrastruktury drogowej, współpraca z wiodącymi firmami logistycznymi i transportowymi skłoniły nas do podjęcia decyzji o zmianie sposobu funkcjonowania Michael Huber Polska. W Gdańsku, Poznaniu i Szczecinie nasze oddziały zostaną zastąpione licencjonowanymi firmami dystrybucyjnymi. Będą one, tak jak pozostali dealerzy w całej Polsce, wyposażone w mieszalnie farb offsetowych, interwencyjne laboratoria i środki transportu, dzięki czemu nasz kontakt z lokalnymi drukarniami pozostanie równie dobry. Mało tego; zatrudnienie w nowo powstałych spółkach znajdą w większości obecni pracownicy naszych oddziałów w tych miastach. Bez zmian pozostaną numery telefonów i adresy. Klienci strategiczni, którzy wymagają specjalnego serwisu zarówno jeśli chodzi o produkt, jak i doradztwo techniczne, będą obsługiwani bezpośrednio z centrali we Wrocławiu lub z naszego nowego centrum dystrybucji w Warszawie. W Krakowie bez zmian będzie funkcjonował nasz oddział. O wszystkich szczegółach naszej reorganizacji rozmawiać będą z klientami i partnerami nasi pracownicy, dyrektorzy oddziałów oraz dedykowani doradcy techniczni. Do końca roku 2011 organizacyjnie wszystkie nasze oddziały będą funkcjonować jak obecnie. Jesteśmy absolutnie przekonani, że zmiana, której dokonujemy, wpłynie korzystnie na jakość współpracy i unowocześni (a może tylko dostosuje do dzisiejszych realiów...) metody komunikowania się z naszymi partnerami, poprawi się logistyka, a w konsekwencji zadowolenie z jakości naszej pracy. Janusz Cymanek Prezes zarządu Michael Huber Polska