Kodak planuje wycofanie się z rynku urządzeń fotograficznych
10 lut 2012 14:13
Spółka Eastman Kodak Company poinformowała 9 lutego br., że w związku z trwającym procesem analizy strategii i zaangażowaniem na rzecz uzyskania zrównoważonej rentowności przez utrzymanie najbardziej wartościowych linii planuje stopniowe wycofanie się z rynku dedykowanych urządzeń fotograficznych — w tym aparatów cyfrowych, kieszonkowych kamer wideo i elektronicznych ramek fotograficznych — w pierwszej połowie 2012 roku. Spółka Kodak będzie rozwijać bieżący program licencjonowania marki i poszukiwać licencjobiorców w zakresie aparatów fotograficznych. W wyniku tej decyzji działalność spółki Kodak w sektorze klientów indywidualnych będzie obejmować usługi druku zdjęć za pośrednictwem Internetu i w punktach sprzedaży detalicznej oraz konsumenckie drukarki atramentowe.
Spółka Kodak jest w kontakcie ze swoimi partnerami biznesowymi z sektora handlu detalicznego i ściśle z nimi współpracuje w celu zagwarantowania płynności przebiegu i jak najlepszego zorganizowania procesu wycofywania się ze sprzedaży ww. produktów. Spółka będzie nadal wywiązywać się z wszelkich gwarancji na produkty oraz zapewniać pomoc techniczną i serwisową użytkownikom swoich aparatów, kieszonkowych kamer wideo i elektronicznych ramek fotograficznych.
„Przez pewien czas strategia spółki Kodak polegała na uzyskaniu lepszych wyników na rynku fotograficznym przez ograniczenie oferty produktów, regionów geograficznych i punktów sprzedaży. Dzisiejsze ogłoszenie stanowi logiczne następstwo tego procesu i uwzględnia naszą analizę tendencji rynkowych” — powiedział Pradeep Jotwani, prezes ds. sektora klientów indywidualnych i dyrektor ds. marketingu spółki Kodak.
Oprócz działalności na rynku klientów indywidualnych, spółka Kodak prowadzi również działalność w segmencie komercyjnym, który obejmuje rozwiązania i usługi dla poligrafii i kinematografii w sektorze B2B. Działalność spółki Kodak w sektorze druku cyfrowego stanowi obecnie ok. 3/4 wszystkich przychodów.
Spółka Kodak utrzyma silną pozycję na rynku przetwarzania obrazu dla klientów indywidualnych. O ile zdjęcia coraz częściej są wykonywane za pomocą wielofunkcyjnych urządzeń mobilnych, technologia spółki Kodak ułatwia klientom wykonywanie różnego rodzaju produktów fotograficznych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie — od odbitek do fotoksiążek, przez kartki okolicznościowe, aż po spersonalizowane kalendarze. Usługi te mogą być wykonywane z wykorzystaniem produktów spółki Kodak i o jakości właściwej dla marki Kodak w punktach sprzedaży lub w domu, a także dostarczane do domu na zamówienie.
Oferowane nadal przez spółkę Kodak produkty i usługi dla klientów indywidualnych będą obejmowały:
- Kioski do druku zdjęć w punktach sprzedaży oraz systemy bezprocesowych laboratoriów cyfrowych. Na tym rynku spółka Kodak jest pionierem oraz niekwestionowanym światowym liderem, posiadającym ponad 100 000 kiosków na całym świecie, z których ponad 30 000 ma dostęp do najpopularniejszych na świecie serwisów społecznościowych, w tym serwisów do udostępniania zdjęć.
- Konsumenckie drukarki atramentowe, w których spółka Kodak od kilku lat wyprzedza ogólne tempo wzrostu rynku. Konsumenckie drukarki atramentowe spółki Kodak zapewniają klientom wysoką jakość wydruków oraz najniższe całkowite koszty wymiany atramentów. Klienci mogą przesyłać dokumenty i zdjęcia do drukarek Kodak z każdego miejsca, za pośrednictwem dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.
- Aplikacje spółki Kodak dedykowane dla serwisu Facebook ułatwiają klientom uzyskiwanie różnorodnych produktów fotograficznych, z wykorzystaniem zdjęć ze swoich albumów na Facebooku.
- Galeria Kodak (www.kodakgallery.com), internetowy serwis dla cyfrowych produktów fotograficznych. Serwis Kodak Gallery pozwala klientom udostępniać zdjęcia oraz oferuje produkty i narzędzia, które zapewniają im wyjątkowe możliwości w zakresie obróbki zdjęć.
- Akcesoria fotograficzne, baterie oraz kategorię produktów zasilania akumulatorowego. Produkty tych linii są powszechnie kompatybilne z aparatami wszystkich producentów, a zakres ich działania rozciąga się na inne kategorie produktów konsumenckich, na przykład ładowarki do smartfonów.
- Dział fotografii wykorzystującej tradycyjny film i papier fotograficzny, oferujący produkty i usługi dla konsumentów, fotografów, punktów detalicznych i profesjonalnych laboratoriów.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak