POLIGRAFIA 2013 – przygotowania czas zacząć
5 lip 2012 09:41
W dniach 21-24 maja 2013 odbędzie się kolejna edycja targów POLIGRAFIA. Po dwóch latach przerwy wystawa będzie doskonałą okazją, by spojrzeć na zmiany, które dokonały się przez ten czas na rynku.
Zaplanowane na przyszły rok Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA to największa w Polsce prezentacja nowoczesnych technologii w tej dziedzinie. Eksponowana na targach bogata oferta wystawców, w której można znaleźć wiele nowych produktów i rozwiązań technologicznych, przyciąga na targi tysiące profesjonalnych zwiedzających, zawodowo związanych z branżą poligraficzną.
Ubiegłoroczna edycja pokazała, że przedstawiciele branży widzą w poznańskim spotkaniu duży potencjał. Już na pierwszy rzut oka można było zauważyć obecność liderów rynku i renomowanych marek. W targowych halach oprócz polskiego i angielskiego można było usłyszeć języki angielski, włoski, niemiecki czy hiszpański. Zagraniczne firmy z 27 krajów świata stanowiły 30 proc. wszystkich wystawców.
Targi to nie od dzisiaj niezwykle istotna platforma komunikacji zewnętrznej firmy. W przypadku branży poligraficznej, gdzie eksponatami są maszyny drukarskie, targi mają szczególny wymiar promocyjny, ponieważ umożliwiają dużej liczbie osób obejrzenie oferty z bliska. Takiej zalety nie ma żadne inne narzędzie marketingowe.
Przyszłoroczna ekspozycja zostanie zlokalizowana w pawilonach 5 i 6A Międzynarodowych Targów Poznańskich. Komfort zwiedzania i rozmów na stoiskach targowych zapewni jasny i przejrzysty podział ekspozycji na salony tematyczne: Premedia, Printing, Digital Printing, Post Press i Visual Communication. Nowością będzie powołanie Rady Targów złożonej z przedstawicieli kluczowych firm biorących udział w targach. „Planujemy również spotkania z wystawcami i zwiedzającymi w pięciu regionach Polski, których celem będzie analiza sytuacji rynkowej oraz trendów technologicznych, jakie zostaną zaprezentowane podczas targów” - zdradza Piotr Kamiński, dyrektor projektu.
W przyszłym roku podczas targów będzie obowiązywać nowa formuła konkursu o Złoty Medal MTP. Wiąże się ona nie tylko z odświeżonym wizerunkiem medalu, ale przede wszystkim
z całym pakietem unikatowych korzyści, na które liczyć mogą laureaci konkursu. Podstawową innowacją jest znacznie wcześniejszy termin wyłaniania laureatów. Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem będzie znana już na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów. Laureat Złotego Medalu otrzyma Pakiet medalisty - komplet materiałów promocyjnych, których wystawca będzie mógł użyć w kampanii promocyjnej. Gwarantem jakości będzie renomowane jury, w skład którego wejdą eksperci z branży.
Opracowano na podstawie informacji MTP