Adobe i analiza danych z mediów cyfrowych
17 wrz 2013 11:36
Firma Adobe ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego standardu z zakresu analizy czytelnictwa mediów cyfrowych, który będzie dostępny dla użytkowników Adobe Digital Publishing Suite (DPS). Poprzez analizy zawarte w DPS Adobe umożliwia wydawcom pomiar całkowitej liczby czytelników wydania tabletowego, całkowitą liczbę sesji w wydaniu, średni czas spędzony przez czytelnika nad wydaniem oraz średnia liczba sesji na czytelnika danego wydania. Takie rozwiązanie ma ułatwić jasną analizę i raportowanie o czytelnictwie cyfrowych wydań magazynów.
Standaryzację analizy początkowych czytelników i ich zaangażowania firma Adobe zrealizowała we współpracy z wiodącymi wydawcami magazynów, stowarzyszeniem MPA (The Association of Magazine Media) oraz stowarzyszeniem 4As (American Association of Advertising Agencies). Wdrożenie go przez Adobe było audytowane przez sojusz Alliance for Audited Media (AAM, dawniej Audit Bureau of Circulations).
Zastosowana metodologia ma ułatwić wydawcom dokładną i spójną analizę porównawczą w całej branży. Zdaniem producenta jest to pierwszy i znaczący krok w kierunku opracowania modelu pomiarowego, który pomoże wpłynąć na wzrost wydatków na reklamy cyfrowe i kontynuację wzrostu zaufania wśród kupujących reklamy. Z oprogramowania DPS korzystają światowej klasy wydawcy tacy jak: Time Inc., Meredith Corporation, Condé Nast, Martha Stewart Living Omnimedia, Inc., National Geographic i Rodale, którzy używają go, aby dostarczyć ponad 120 mln publikacji do swoich klientów.
Z opisywanej funkcji będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy Adobe Digital Publishing Suite, w wersjach Enterprise i Professional.
Na podstawie informacji firmy Adobe opracował KS