Konica Minolta umacnia pozycję w segmencie cyfrowego druku produkcyjnego
5 lis 2013 13:03
Konica Minolta poinformowała, że w I połowie 2013 r. osiągnęła pierwszą pozycję w segmencie średnionakładowych kolorowych systemów druku produkcyjnego. Rozwój w obszarze cyfrowego druku produkcyjnego stanowi bardzo ważny element strategii firmy.
„Obecnie na rynku druku produkcyjnego obserwujemy długofalowy trend – realizowane nakłady ulegają obniżeniu, a na popularności zyskuje druk zmiennych danych. Coraz ważniejsze stają się również czas realizacji i kompleksowość oferowanych usług. Ta tendencja odbija się w sposób niekorzystny na drukarniach działających w oparciu o rozwiązania offsetowe. Dlatego warto uświadomić sobie, że to właśnie technologia cyfrowa pozwala na znacznie szybsze i bardziej elastyczne zrealizowanie zleceń” – powiedział Masatoshi Matsuzaki, prezes i CEO Konica Minolta, Inc. podczas tegorocznej konferencji European Leadership Conference.
Za wzrostem udziału druku cyfrowego przemawia szereg argumentów wykraczających poza czysto ekonomiczne przesłanki. Cyfrowe systemy druku pozwalają na wykańczanie w linii oraz drukowanie zmiennych danych. Jako kolejny czynnik należy również wskazać rosnące znaczenie automatyzacji workflow oraz możliwości internetowej wyceny i zlecania zamówień w trybie 24/7/365. Automatyzacja pozwala na zwiększenie efektywności i produktywności. Redukcji ulega liczba prac, które muszą zostać ręcznie wykonane przez pracownika. Skraca się również czas potrzebny na akceptację – klient zyskuje dostęp do narzędzi umożliwiających podgląd pliku. Web-to-print szybko ewoluuje w kierunku ofert web-to-finish i web-to-product. Klienci zyskują łatwy dostęp on-line do wszechstronnych usług realizowanych w oparciu o w pełni zautomatyzowany workflow.
Możliwości oferowane przez cyfrowy druk produkcyjny wpisują się w najnowsze trendy nowoczesnego marketingu. Na znaczeniu zyskują kampanie cross-mediowe budujące komunikację w oparciu o różnorodne kanały. Duże znaczenie dla efektywności ma również personalizacja materiałów marketingowych. Technologia cyfrowego druku produkcyjnego pozwala na wyprodukowanie materiałów zawierających spersonalizowane kody QR kierujące użytkownika do dedykowanej mu witryny internetowej PURL (personal uniform resource locator).
Rynek dojrzał do inwestycji w cyfrową technologię. „Jesteśmy obecnie świadkami swoistej zmiany pokoleniowej w branży poligraficznej. Wciąż szuka się nowych możliwości, które z pewnością daje zastosowanie technologii druku cyfrowego – potwierdził prezes i CEO Matsuzaki. – Naszą ofertę można określić jako “łatwe przejście do ery cyfrowej”. Dzięki temu stajemy się atrakcyjnym partnerem dla klientów szukających rozwiązań sprawdzających się na obecnym szybko ewoluującym rynku.” Potencjał, który drzemie w technologii cyfrowej jest ogromny. Obecnie jej udział w nakładzie wydruków wynosi 5 proc. i stale rośnie.
Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta