FSC z nową globalną marką Forests For All Forever
4 maj 2015 12:57

Organizacja Forest Stewardship Council (FSC) ogłosiła utworzenie nowej światowej marki: Forests For All Forever. FSC jest niezależną organizacją pozarządową, która ma na celu promowanie przyjaznego dla środowiska, społecznie korzystnego i dobrego ekonomicznie zarządzania lasami na świecie. W ciągu ostatnich 20 lat FSC stała się zaufaną i stałą marką w różnych sektorach i rynkach na całym świecie. Dzięki nowej marce FSC planuje rozszerzyć swój zasięg działania poprzez bezpośrednie kontakty z konsumentami. „Sukces FSC zawsze zależał od świadomości konsumentów i popytu na produkty z certyfikatem FSC (…). Stało się jednak jasne, że musimy zapewnić naszym partnerom narzędzia, które powinny inspirować klientów do wyboru FSC - tożsamości, która będzie łączyć się z konsumentami i którą można będzie zapamiętać w przestrzeni handlowej” - powiedziała Kim Carstensen, dyrektor generalna FSC. Nowa idea - Forests For All Forever - potwierdza wizję FSC ratowania lasów na świecie dla przyszłych pokoleń, a tożsamość wizualna, obejmująca zwierzęta żyjące w lesie i ludzi bezpośrednio z nim związanych, wspiera podejście FSC do zrównoważonej gospodarki leśnej. "Lasy to nie tylko drzewa i drewno. To coś znacznie większego. To zbiorniki wody pitnej, ochrona zagrożonych gatunków i zwierząt, a także dom dla ludności tubylczej. Nasze zasady i kryteria zawsze odzwierciedlają naszą determinację w kwestii ochrony lasów i ich mieszkańców. Teraz nasze zaangażowanie będzie również wyrażone w naszej identyfikacji wizualnej i ma nieść wyraźniejszą wiadomość konsumentom, co to oznacza i kiedy kupić produkt z certyfikatem FSC. - dodaje Carstensen. - Ponadto wraz z otwarciem rynków w Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce nadszedł czas, aby wyjść poza zasięg producentów i detalistów. Podaż rośnie w odpowiedzi na zapotrzebowanie, a ci na końcu łańcucha dostaw - konsumenci - są niezbędni do zapewnienia przedsiębiorstwom poszukiwania zrównoważonych rozwiązań i zaangażowania się w odpowiedzialne praktyki." Nowy branding został opracowany na podstawie badań marketingowych, w których wzięło udział 9000 uczestników z 11 krajów w 2013 roku. Zestaw narzędzi dostępny online zawierający nowe aktywa brandingu został stworzony, by pomóc firmom promować swoją certyfikację FSC. Na podstawie informacji FSC opracowała AP