Sophie Matthews-Paul, doświadczona konsultantka ds. druku i komunikacji, zmarła w swoim domu w hrabstwie Herefordshire w Wielkiej Brytanii. W styczniu br. został u niej zdiagnozowany nowotwór złośliwy w zaawansowanym stadium. Miała 68 lat.
Życiorys Sophie Matthews-Paul wygląda jak rejestr największych i najbardziej wyspecjalizowanych organizacji poligraficznych. Początkowo dziennikarka i redaktorka wielu publikacji branżowych, w latach 90. XX w. Sophie zapoczątkowała magazyn „Screen and Digital Printer” i przyczyniła się do powstania wielu innych tytułów takich jak: „PrintWeek”, „Output”, „Image” (Australia), „Large Format” (Niemcy).
Przez ostatnie trzy dekady zdobyła bogatą wiedzę na temat cyfryzacji branży, stając się niejako współtwórczynią ewolucji cyfrowego druku inkjetowego w zakresie druku wielkoformatowego, druku na tekstyliach i druku przemysłowego. Znana międzynarodowa mówczyni, Sophie była również mentorką dla wielu osób, zarówno oficjalnie, jak i nieoficjalnie. Obok swej wybitnej kariery Sophie oddawała się różnorodnym pasjom: fotografii, lotnictwu i hodowli kurcząt.
„Niezwykły urok i intelekt Sophie wywarł niezatarte piętno na życiu, karierze i sercach wszystkich, których znała - powiedział James Matthews-Paul, syn Sophie. – (…) Wiem, że chciałaby, aby każdy z jej przyjaciół i współpracowników wspominał z uśmiechem jej niepowtarzalny umysł.”
Na podstawie informacji New Desk Rogue Agency opracował TP