Walstead przejmuje LSC Poland
23 lip 2018 12:48

Walstead, jedna z wiodących europejskich drukarń komercyjnych podpisała ostateczną umowę na przejęcie europejskiej firmy LSC Communications z siedzibą w Polsce („LSC Poland"). Transakcja podlega zwyczajowym warunkom realizacji, dostosowaniom i zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.

LSC Communications Europe jest częścią firmy LSC Communications, wydzielonej w 2016 z działającej od ponad 150 lat temu korporacji R.R. Donnelley & Sons Company z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Świadczy kompleksowe usługi poligraficzne oraz dystrybucyjne.

Założona w 1994 roku LSC Poland jest siódmą pod względem wielkości drukarnią offsetową w Europie. Przychody firmy w roku zakończonym 31 grudnia 2017 r. wyniosły 200,0 mln euro. LSC Poland specjalizuje się w produkcji ulotek reklamowych, magazynów i katalogów dla ponad 430 klientów w 34 krajach.

Firma zatrudnia ponad 2000 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce. Trzy zakłady produkcji offsetowej – jeden w Starachowicach i dwa w Krakowie zajmują łącznie 72 800 metrów kwadratowych. W 2017 roku LSC Poland wydrukowała 105,2 miliarda stron A4, przerabiając 222 000 ton papieru.

W wyniku transakcji Walstead stanie się wiodącym producentem ulotek reklamowych i czasopism w Europie, z szacowanymi rocznymi przychodami przekraczającymi 730 milionów euro. W powiększonej grupie zatrudnionych będzie ponad 4 400 pracowników obsługujących 70 maszyn offsetowych i cztery maszyny do druku wklęsłego, które przetwarzają 905 000 ton papieru rocznie. Łącznie 19 zakładów produkcyjnych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Czechach, Słowenii i Polsce będzie obsługiwało 4 800 klientów w 38 krajach.

LSC Poland będzie czwartym regionalnym oddziałem obok Walstead UK, Walstead Iberia i Walstead CE. Grzegorz Czech, prezes LSC Poland, nadal pozostanie w firmie. Mark Scanlon, prezes Walstead, tak skomentował transakcję: „To dla nas kolejna umowa transformacyjna. Połączenie Walstead i LSC Poland tworzy biznes o niezrównanym zasięgu geograficznym i ogromnymi zasobami produkcyjnymi, którego celem jest wspieranie największych europejskich sprzedawców detalicznych, wydawców katalogów i czasopism oraz właścicieli marek. Jak wynika z naszego wzrostu w europejskim sektorze poligraficznym, jestem przekonany, że media drukowane mają stałe miejsce wśród konsumentów i zapewniają naszym klientom wymierny, wiarygodny i niezawodny kanał komunikacji z rynkiem. Osoby zaangażowane w łańcuch dostaw mediów drukowanych muszą uznać, że konsolidacja staje się coraz bardziej niezbędna, aby druk pozostał realnym i ekonomicznym środkiem komunikacji, który może nadal sprostać wyzwaniom cyfrowego świata."

Thomas J. Quinlan III, prezes, dyrektor generalny LSC Communications podsumował: „Pozycja Walstead jako jednej z wiodących komercyjnych rolowych drukarń offsetowych w Europie tworzy nowe możliwości rozwoju dla LSC Poland. Innowacyjne rozwiązania stanowiące istotę długoterminowej strategii LSC generują największą wartość dla kluczowych klientów i to one stały się zarzewiem współpracy opartej na obopólnych korzyściach.”

Opracowano na podstawie informacji Walstead Group