Strefa Studenta na targach Packaging Innovations
18 gru 2018 09:36

Strefa Studenta to konkurs kierowany do młodych projektantów z pasją tworzenia. Dzięki udziałowi w konkursie uczestnicy mają szansę rozpocząć swoją karierę w samym sercu branży opakowań, czyli na targach Packaging Innovations. To niepowtarzalna szansa na nawiązanie pierwszych kontaktów biznesowych i pozyskanie poważnych zawodowych zleceń.

Każde opakowanie jest projektowane przez specjalistów z zakresu kilku dziedzin, odpowiadając na potrzeby zarówno wizualne, jak i użytkowe. Dlatego 8. edycja konkursu po raz pierwszy zostanie rozstrzygnięta w 3 kategoriach konkursowych:

  • Kategoria Wrażenie - Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.

  • Kategoria Funkcjonalność i Forma - Nie tylko wygląd ma znaczenie! W tej kategorii oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia czy zamknięcia opakowań to elementy brane pod uwagę w Kategorii Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.

  • Kategoria Szata Graficzna - Jest to kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. W tej kategorii oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, jak i spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.

Dzięki nowej formule udział w konkursie to szansa na zwycięstwo zarówno dla designerów, projektantów, technologów, jak i grafików. Uczestnicy konkursu mogą zatem zgłaszać swoje projekty skoncentrowane na konkretnych walorach projektu.

Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.

Konkurs zostanie podzielony na 2 etapy:

I etap

Stwórz projekt, wypełnij formularz zgłoszeniowy i prześlij go na adres strefastudenta@targi.krakow.pl*. Prace konkursowe można zgłaszać do 25 lutego 2019 r. do godziny 12:00.

Zgłoszone prace zostaną ocenione przez profesjonalne jury, w skład którego wejdą autorytety środowiska oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej i graficznej.

Z każdej kategorii zostanie wyłonionych 5 prac do finałowego etapu konkursu. Lista nominowanych prac zostanie podana na stronie internetowej www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” już 8 marca 2019 r.

* W Konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30. roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań. Uczestnicy konkursu muszą posiadać status studenta.

II etap

Autorzy nominowanych prac zostaną zaproszeni na finał konkursu, który odbędzie się 2 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa podczas 11. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w specjalnie stworzonej strefie wystawienniczej.

Uczestnicy konkursu podczas 2-minutowych prezentacji będą mieli szanse zaprezentować prototypy swoich prac, opowiedzieć o nich jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji uczestników wyłoni zwycięskie prace w każdej z 3 kategorii.

Wszyscy autorzy projektów nominowanych do II etapu przez 2 dni trwania targów będą mogli prezentować swoje prace ponad 5 tysiącom branżowych zwiedzających w specjalnie przygotowanej strefie. To niezastąpiona okazja do nawiązania kontaktów biznesowych i pozyskania pierwszych zawodowych zleceń.

Nagrody

  • Każdy z laureatów 3 kategorii konkursowych zdobędzie nagrodę pieniężną w kwocie 1200 zł brutto (pomniejszonej o podatek dochodowy).

  • Organizator konkursu zamieści informację o zwycięskich pracach w specjalnie przygotowanym mailingu, który zostanie zaadresowany do bazy kilkunastu tysięcy odbiorców z branży opakowań.

  • Zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „Opakowanie” – wiodącym tytule na polskim rynku opakowań.

Opracowano na podstawie informacji organizatora