Kodak i Colours Factory razem dla dobrej sprawy
20 maj 2019 10:33

Do programu „Print for Good”, który ponad 2 lata temu zapoczątkowała firma Kodak, w ub.r. dołączył jej polski oddział wraz ze swoim klientem - drukarnią Colours Factory.

„Print for Good” to program, którego celem jest wspieranie społeczności o wysokich potrzebach w zakresie czytelnictwa oraz nauki. Uczestniczące w nim drukarnie wykorzystują rozwiązania technologiczne Kodak, z których korzystają na co dzień, do drukowania książek i zeszytów szkolnych. Te następnie są przekazywane – za pośrednictwem różnego rodzaju organizacji i instytucji – dzieciom z regionów świata o wysokich potrzebach.

Drukarnia Colours Factory z Piły to wieloletni partner firmy Kodak. Niemal od początku swojej działalności korzysta w codziennej produkcji z pełnego zestawu rozwiązań tego dostawcy takich jak: Prinergy, InSite, Trendsetter, Magnus 800 Z-Speed ​​z MCU i płyty Trillian. Od niedawna testuje także najnowszy produkt firmy Kodak: płyty bezprocesowe Kodak Sonora X, przy użyciu których wykonano m.in. zeszyty dla Ukrainy i Iraku.

Nieustanny rozwój drukarni generuje tu kolejne inwestycje. „Imponująca droga rozwoju tej firmy może zachwycać. Jest to dla nas wspaniały i inspirujący partner – mówi Anna Kołodziejczyk, marketing manager Poland, EE, GRC, Nordic & Benelux, Print Systems Division w firmie Kodak, koordynująca program „Print for Good” w Polsce. – Dysponuje jednym z najnowocześniejszych parków maszynowych w naszym kraju. Sieć dystrybucji i usługi poligraficzne oferowane przez Colours Factory obejmują nie tylko Polskę, ale całą Europę. To również firma o wielkim sercu. Włącza się w wiele akcji charytatywnych. Tym bardziej miło nam, że dołączyła do programu „Print for Good” i razem udało nam się zrobić wiele dobrego dla potrzebujących dzieci”.

„Print for Good” koncentruje się na obszarach o wysokich potrzebach w całej Ameryce, krajach Europy, Azji, na Bliskim Wschodzie. Tylko w ubiegłym roku w ramach programu dostarczono dzieciom z różnych regionów świata 30 000 książek i różnego rodzaju materiałów drukowanych. „Akcji na całym świecie organizowanych przez naszą firmę jest naprawdę dużo – mówi Anna Kołodziejczyk. – Tym bardziej cieszymy się, że w Polsce wraz z naszym partnerem, firmą Colours Factory, mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę włączając się w te szerokie działania na rzecz propagowania czytelnictwa i piśmiennictwa, dostarczając zeszyty szkolne dla dzieci”.

Za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie (która pomaga dzieciom z terytoriów ogarniętych wojną wrócić w miarę możliwości do regularnej nauki) zeszyty dostarczono do szkół ze wsi Wodiane, Optyne i Kamionka na Ukrainie oraz do Iraku. Drukarnia Colours Factory włączyła się w to pomocowe działanie. „Uważamy, że wszystkie dzieci zasługują na dobrą przyszłość i na wsparcie, bez względu na to, gdzie mieszkają i z jakiej kultury pochodzą – mówi Klaudia Grzybowska, marketing manager w tej firmie. - Dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do działań firmy Kodak w ramach kampanii na rzecz propagowania umiejętności czytania i pisania w programie „Print for Good”. Dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu w akcję Kodaka możemy dać dzieciom nieocenioną rzecz: dostęp do słowa pisanego oraz do dóbr kulturalnych i naukowych. Możemy dać im szansę na zrównoważony rozwój. Możemy dać im przyszłość”.

Więcej na temat samej akcji i firmy Colours Factory będzie można dowiedzieć się podczas najbliższej edycji konferencji Meet Kodak Polska, która odbędzie się 30 maja br. w hotelu Warsaw Plaza w Warszawie. Z pełną agendą tego spotkania można zapoznać się na stronie: https://tiny.pl/trb5z, a wszystkie zainteresowane osoby mogą zarejestrować się pod adresem: https://tiny.pl/trb5b .

Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska