EFI Optitex, globalny dostawca zintegrowanego oprogramowania 2D/3D CAD/CAM dla branży modowej i odzieżowej, podpisał umowę z firmą Rapha Racing. Rapha, jeden z największych światowych producentów odzieży rowerowej, na mocy tego kontraktu kupuje rozwiązania EFI Optitex 3D. Inwestycja w cyfrowe narzędzia do projektowania 3D ma usprawnić proces projektowania i produkcji.
Założona w 2004 r. Rapha z siedzibą w Londynie promuje komfort, wydajność i styl wśród rowerzystów – misją firmy jest popularyzowanie jazdy na rowerze. Rapha organizuje, sponsoruje i promuje wydarzenia sportowe wśród 15 000 członków społeczności, znanej jako Rapha Cycling Club. Od wielu lat współpracuje z najlepszymi sportowcami na świecie – obecnie z damską drużyną UCI WorldTour, CANYON // SRAM i męską drużyną WorldTour EF Education First Pro Cycling.
Dzięki zaangażowaniu Rapha w przyspieszanie procesów projektowych i wdrażanie zaawansowanych rozwiązań cyfrowych, współpraca z EFI Optitex 3D stała się kolejnym krokiem w zapewnieniu dostarczania produktów wysokiej jakości, na czas i zgodnie z wymaganiami budżetowymi.
EFI Optitex współpracuje z Rapha w celu zwiększenia ogólnej wydajności producenta odzieży, umożliwiając uzyskanie przewagi konkurencyjnej w branży. Firma po raz pierwszy wdrożyła rozwiązania EFI Optitex 2D, a ostatnio rozszerzyła oprogramowanie o rozwiązania EFI Optitex 3D. Celem jest integracja cyfrowego projektowania 3D i prototypowania z istniejącym workflow Rapha. Obecnie firma jest na etapie szkoleń towarzyszących wdrożeniu kompleksowego rozwiązania EFI Optitex 3D Pattern Design Software (PDS) z realistycznymi renderingami i wtyczką 3D Design Illustrator (3DDI).
Dzięki EFI Optitex 3D Rapha ma skorzystać ze znacznych oszczędności czasu produkcji, będzie też w stanie podejmować szybkie decyzje oraz prezentować rzeczywiste wirtualne prototypy w ciągu kilku godzin, eliminując czynności manualne w procesie projektowania.
„Wybraliśmy Optitex 2D jako optymalne rozwiązanie z uwagi na jego intuicyjne, łatwe w użyciu funkcjonalności oraz wiedzę merytoryczną”- powiedziała Claudine Rousseau, head of atelier i dodała: „Co więcej, inwestowanie w tego rodzaju narzędzia ma pomóc naszemu zespołowi graficznemu w wizualizacji aplikacji graficznych. Ma też ułatwić wdrożenie bardziej eksperymentalnego podejścia, jednocześnie minimalizując błędy w komunikacji z dostawcami oraz generując oszczędności czasu i kosztów”.
Rousseau dodał: „Chcemy współpracować z EFI Optitex jako długoterminowym partnerem, aby rozwijać innowacyjne rozwiązania cyfrowe, starając się utrzymać naszą pozycję wiodącej marki odzieży rowerowej”.
Amir Lehr, dyrektor generalny EFI Optitex, tak skomentował nawiązanie współpracy: „Jako rowerzysta-amator i jednocześnie klient Raphy nauczyłem się doceniać funkcjonalne dopasowanie, dbałość o szczegóły oraz drobiazgowe wzornictwo, które zapewnia ten producent. Wspólnie dążymy do przyspieszenia czasu realizacji przy jednoczesnym zachowaniu ścisłej kontroli jakości dzięki cyfryzacji przepływu pracy, zarówno dziś, jak i w przyszłości ”.
Opracowano na podstawie informacji firmy EFI