MEWA przejmuje rolę pioniera w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii. Jest pierwszą niemiecką firmą i jedną z dwudziestu w Europie, które korzystają na co dzień z pierwszej na świecie ciężarówki z napędem wodorowym. Kilka dni temu firma Hyundai przekazała kluczyki do takiej ciężarówki - „Xcient Fuel Cell“. Już pod koniec kwietnia br. można było zobaczyć na drogach Szwajcarii ciężarówkę, która zaopatruje klientów firmy MEWA, nie emitując przy tym żadnych spalin.
Zeroemisyjna mobilność w zamkniętym obiegu
Wodór jest obecnie na świecie chyba najważniejszym nośnikiem energii przyszłości. W Szwajcarii innowacyjna koncepcja wykorzystania wodoru stała się już rzeczywistością. Koncepcja wykorzystania wodoru w napędzie ciężarówki stanowi dla nas światową premierę, bowiem MEWA jest dotychczas pierwszą i tym samym jedyną niemiecką firmą, biorącą udział w tym projekcie - mówi Kay Simon, kierownik Działu ds. Koncepcji Mobilności i Strategii Dystrybucji w centrali firmy MEWA w Wiesbaden, i uzupełnia: Bardzo jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy pierwszymi, którzy wykorzystują wodór do tego celu.Z rury wydechowej wydobywa się para wodna zamiast CO2
Wykorzystanie „zielonej“ energii w postaci wodoru nieemitującego CO2 czyni ten projekt jedynym w swoim rodzaju. Do jego wytwarzania wykorzystywany jest prąd wytwarzany w elektrowniach wodnych bez udziału CO2 – a zatem ciężarówka emituje jedynie czystą parę wodną. Ten zgodny z zasadami ekologii obieg świetnie pasuje do nowej strategii dystrybucyjnej firmy MEWA. Codzienne dostawy dla naszych klientów związane są obecnie w nieunikniony sposób z emisją CO2 - wyjaśnia Kay Simon. - Chcielibyśmy w sposób zrównoważony zmniejszyć tę emisję w naszej flocie samochodowej. W tym wypadku MEWA stawia nie na technologie redukujące emisje CO2, ale na technologie przyszłości wolne od emisji dwutlenku węgla takie jak wykorzystanie wodoru.
W Szwajcarii połączono zasadę wielokrotnego wykorzystania z dystrybucją opartą na zrównoważonym rozwoju
MEWA jako europejski usługodawca w zakresie tekstyliów od 113 lat hołduje zasadzie wielokrotnego wykorzystania i tym samym strategii działania opartego na zasadzie zrównoważonego rozwoju i traktowania z respektem zasobów naturalnych. Zatem ciężarówka napędzana wodorem, która odbiera i dostarcza czyściwa wielokrotnego użytku oraz ubrania robocze, idealnie pasuje do parku samochodowego firmy. Także Georga Lazara, dyrektora zarządzającego ds. handlowych firmy MEWA w Szwajcarii, cieszy ten pilotażowy projekt: Poszliśmy o jeden krok dalej w kierunku tego, by w przyszłości zaopatrywać naszych klientów w Szwajcarii, korzystając ze środków transportu nieemitujących CO2. Nasza usługa stanie się dzięki temu jeszcze bardziej zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Pojazdy użytkowe napędzane wodorem nie stanowią zagrożenia dla klimatu
Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje ciężki pojazd użytkowy produkowany seryjnie napędzany wodorem. Siedem zbiorników z wodorem daje ciężarówce zasięg wynoszący ponad 400 km. Dzięki zeroemisyjnej technologii pojazdów napędzanych wodorem MEWA jest o jeden krok bliżej celu, jakim jest stworzenie ekologicznego parku samochodowego. Rocznie dla każdej ciężarówki emisja CO2 zredukowana będzie o około 65 ton. Ta ciężarówka stanowi zasadniczy element tego niezwykłego systemu i tym samym stanowi ważny klucz dla rozwoju zeroemisyjnego transportu - stwierdza Mark Freymüller, dyrektor generalny firmy Hyundai Hydrogen Mobility.
Opracowano na podstawie informacji firmy MEWA