Monotype przejmuje Hoefler&Co
20 wrz 2021 11:10

Monotype dodał do swojej biblioteki wiele popularnych na całym świecie krojów pisma po przejęciu firmy Hoefler&Co.

Transakcja, która została sfinalizowana 15 września br., zaowocowała dodaniem do portfolio Monotype takich krojów pisma jak Gotham, Knockout, Mercury, Sentinel, Chronicle, Decimal i Archer. Biblioteka krojów obejmuje obecnie ponad 100 rodzin fontów, z 1135 pojedynczymi fontami reprezentującymi 291 unikalnych stylów.

Projekty Hoefler&Co będą nadal dostępne na stronie typography.com, a Monotype planuje również dystrybucję krojów pisma poprzez swoją usługę Monotype Fonts na żądanie.

W świecie projektowania krojów pisma jest niewiele marek tak dobrze ocenianych jak Hoefler&Co - powiedział Ninan Chacko, prezes Monotype. - Dodając do naszego portfolio premierową bibliotekę i doświadczenie w projektowaniu, możemy lepiej służyć kreatywnej społeczności poprzez Monotype Fonts, jednocześnie rozszerzając naszą misję podnoszenia wartości typografii w handlu i kulturze.

Firma Hoefler&Co została założona w 1989 roku przez Jonathana Hoeflera, który wraz z dyrektor zarządzającą Carleen Borsella ustąpi teraz ze stanowiska, aby zająć się innymi kreatywnymi projektami.

Monotype jest bezsprzecznie właściwym partnerem, który umożliwi naszej pracy dalszy rozwój i sprostanie rosnącym potrzebom kreatywnych profesjonalistów w nadchodzących latach - powiedział Jonathan Hoefler. - Dla nas kluczowe znaczenie miało nawiązanie współpracy z organizacją, która fundamentalnie wierzy w wartość fontu. Monotype to najbardziej doświadczona biblioteka, która dziś opiekuje się wieloma z najważniejszych krojów pisma na świecie, co czyni ją naturalnym domem dla pracy, jaką stworzyliśmy w Hoefler&Co.

Biblioteka Hoefler&Co była tematem nominowanego do nagrody Emmy odcinka oryginalnego serialu dokumentalnego Netflix Abstract: The Art of Design.

Jej kroje pisma były również wykorzystywane w kampaniach prezydenckich zarówno Baracka Obamy, jak i Joe Bidena, a także przez marki takie jak Delta Airlines i Tiffany & Co oraz publikacje takie jak „Wired” i „The New York Times”.

Opracowano na podstawie informacji portalu Printweek