„Koenig & Bauer Analytics” debiutuje w Hannowerze
24 kwi 2023 08:09

Jako wiodący producent branży poligraficznej firma Koenig & Bauer każdego dnia obraca ogromną ilością cennych danych. Nie dziwi więc, że przy wyborze innowacyjnego partnera, który wspomoże ją w ich zarządzaniu i przetwarzaniu, koncern zdecydował się na Google Cloud. Dzięki silnemu ukierunkowaniu na produkcję i dedykowanym rozwiązaniom branżowym dostawca usług w chmurze będzie kluczowym składnikiem w dziele przygotowania świata druku i opakowań na przyszłość.

W tym tygodniu na stoisku Google Cloud w Hannover Messe zorganizowano demonstrację pierwszego działającego prototypu wyposażonego tylko w podstawowe funkcjonalności (tzw. MVP) nowego produktu stworzonego przez Koenig & Bauer Analytics. Nowy produkt został opracowany jako potężne narzędzie analityczne, które płynnie łączy dane z różnych źródeł, takich jak pliki dziennika maszyn i dane z istniejących systemów MES i MIS. Pozwala użytkownikom tworzyć złożone oceny w najprostszy sposób, co umożliwia im zrozumienie pełni procesów produkcyjnych.

Od producenta do technologicznego eksperta w cyfrowym świecie

Liczni przedstawiciele wiodących firm z branży produkcyjnej odwiedzili stoisko Google Cloud i mogli osobiście zaznajomić się z prototypem Koenig & Bauer Analytics - który narodził się w cyfrowym centrum innowacji Koenig & Bauer.

Istniejący zaledwie od roku cyfrowy oddział Koenig & Bauer podjął wyzwanie przekształcenia świata druku i opakowań w przestrzeń opartą na technologii cyfrowej. W centrum tej podróży leży strategia IIoT (Industrial Internet of Things). To podejście oparte na danych i zorientowane na klienta wykorzystuje zaawansowaną analitykę danych, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w sposób, który nigdy nie był stosowany w branży druku.

Ten pomysł idealnie odzwierciedlało stoisko Koenig & Bauer na targach Hannover Messe 2023. Jak jednak wiadomo, oprogramowanie samo w sobie rzadko przyciąga uwagę zwiedzających targi. A co może bardziej pasować do wiodących targów przemysłowych niż interakcja z robotem? Na stoisku Koenig & Bauer zaprezentowano 4PL Cobot, system drukujący i podający, który demonstruje imponujące możliwości automatyzacji Koenig & Bauer w całym procesie drukowania. Współpracujący robot jest w stanie wydrukować i nakleić etykiety w dowolnym miejscu na produkcie lub palecie i poddać je wizualnej ocenie. Koenig & Bauer swoim wystąpieniem na targach połączył druk ze światem cyfryzacji i automatyzacji. Od małych systemów etykietowania, takich jak 4PL, po duże maszyny do druku - technologia Google Cloud umożliwia im przetwarzanie danych ze wszystkich maszyn - dużych i małych - oraz opracowywanie nowych produktów i modeli biznesowych dla swoich klientów.

Więcej niż druk: niemal 100% wydajności w oparciu o inteligentną obróbkę danych

Współpraca z jednym z wiodących globalnych specjalistów w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz numerem jeden wśród dostawców rozwiązań w chmurze dla producentów to pierwszy krok dla Koenig & Bauer na drodze do stania się systemowym dostawcą pełnej gamy rozwiązań dla swych klientów. MVP zaprezentowany w Hannover Messe będzie dalej rozwijany, tak by umożliwić klientom Koenig & Bauer identyfikację wzorców, trendów i anomalii w procesach produkcyjnych oraz podejmowanie działań, zanim te kwestie eskalują w poważne problemy.

Celem jest sprawienie, by tak wiele maszyn, jak to tylko możliwe, zbliżyło się do 100% wydajności. Kluczowa dla jego osiągnięcia jest baza danych MDE należąca do Google Cloud, która umożliwia konsolidację silosów danych i uzyskanie wglądu w dane produkcyjne w celu poprawy efektywności i produktywności.

Oficjalny rynkowy debiut produktu jest planowany na jesień 2023 r.

Opracowano na podstawie informacji firmy Koenig & Bauer