Barbie napędza różowy trend
24 lip 2023 10:37

Jak wykazały nowe badania przeprowadzone przez agencję VistaPrint, użycie koloru różowego w logotypach wzrasta z roku na rok.

Przeprowadzona przez firmę analiza ponad 600 000 logotypów stworzonych w ramach usługi projektowania i tworzenia znaków wykazała, że odsetek różowych znaków firmowych wzrósł o 46 proc. rok do roku, co wskazuje, że właściciele małych firm są bardziej otwarci na używanie tego odważnego koloru w brandingu.

Główne światowe marki również wzięły udział w różowym renesansie, co można zauważyć w branżach związanych z żywnością i napojami, handlem detalicznym, rozrywką i kosmetykami.

Patrick Llewellyn, wiceprezes ds. projektowania i usług cyfrowych w VistaPrint, powiedział: Efekty oddziaływania różu są uspokajające, kojące i znane z tłumienia agresji – ale odpowiednio użyte różowe odcienie mogą być również energiczne i głośne, a tym samym szczególnie skuteczne w komunikacji z odbiorcami z pokolenia Z, których pociągają odcienie wymagające uwagi.

Od flaminga, przez watę cukrową, po nasycone neonowe odcienie fenomen estetyczny Barbiecore dał markom i projektantom pewność, że mogą zacząć używać więcej różu.

Odrodzenie różowych logotypów stosowanych w różnych branżach i sektorach jest potężnym wskaźnikiem jego wpływu i skuteczności, pod warunkiem, że jest używany prawidłowo.

Moda na Barbie narastała w ostatnich tygodniach, wraz ze wzrostem popularności kampanii promocyjnej filmu pod tym samym tytułem, w którym występują Margot Robbie i Ryan Gosling. Film trafił do kin 21 lipca.

Dane VistaPrint zostały pozyskane dzięki badaniu wykonanemu na próbie 633 000 logotypów stworzonych za pośrednictwem oferowanych przez agencję usług projektowych, w tym 99 projektów firmy Vista i bezpłatnego narzędzia Logomaker, w okresie od czerwca 2022 r. do maja 2023 r.

Wzrost popularności różowego koloru wykorzystywanego w logotypach w okresie ostatnich 12 miesięcy został obliczony przez porównanie proporcji różowych logo utworzonych w czerwcu 2022 r. w stosunku do maja 2023 r.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Week