Xerox kontynuuje współpracę z firmą Fujifilm
2 lis 2023 07:03

Firma Xerox zamierza kontynuować wykorzystanie technologii druku Fujifilm po odnowieniu umowy z japońskim producentem.

Trwające przez dekady wspólne przedsięwzięcie obu firm, Fuji-Xerox, dobiegło końca w 2019 roku po tym, jak oferta Fujifilm na przejęcie Xerox została odrzucona przez inwestorów-aktywistów Carla Icahna i Darwina Deasona. Xerox uzgodnił wówczas z Fujifilm nowe zasady współpracy.

W 2021 roku Xerox ponownie potwierdził swoje zobowiązanie do dalszego zaopatrywania się w urządzenia produkowane przez Fujifilm. Grupa stwierdziła, że umowa została automatycznie odnowiona na okres pięciu lat i zapewnia ciągłość dostaw obecnych i przyszłych produktów. Ma być kontynuowana wraz z kolejnym przedłużeniem.

Chociaż nie możemy komentować szczegółów umowy, możemy powiedzieć, że Xerox zapewnia najlepszy w swojej klasie sprzęt, oprogramowanie i rozwiązania w kompletnym ekosystemie dla naszych klientów, który obejmuje nasze własne technologie oraz technologie zewnętrznych dostawców i partnerów - powiedział rzecznik Xerox portalowi Printweek. - Fujifilm Business Innovation pozostaje jednym z naszych strategicznych dostawców, z którym niedawno przedłużyliśmy wieloletni kontrakt. Ta umowa zabezpiecza nasz stały dostęp do najnowszych osiągnięć w technologii mechanizmów drukujących i powiązanych materiałów eksploatacyjnych, wzmacniając zaangażowanie Xerox w dostarczanie zróżnicowanych rozwiązań naszym klientom i partnerom.

Fujifilm Business Innovation jest największym partnerem produkcyjnym Xerox i dostarcza określone produkty z portfolio produktów klasy podstawowej, średniej i wyższej, w tym modele Iridesse i Versant. Xerox spodziewa się wydać w tym roku około 1,17 mld USD na produkty wytwarzane przez Fujifilm. W opublikowanych pod koniec października wynikach za III kwartał br. Xerox odnotował spadek sprzedaży o 7,4 proc. do 1,65 mld USD przy stałej podstawie walutowej, podczas gdy skorygowany dochód netto wzrósł o 44 mln USD do 77 mln USD.

Steve Bandrowczak, dyrektor zarządzający Xerox ogłosił również nowy program upraszczania i poprawy zysków „Reinvention”: Kontynuując upraszczanie i koncentrowanie naszej działalności, Reinvention zmieni pozycję naszej firmy, aby umożliwić trwałą poprawę zysków i wzrost przychodów poprzez rozszerzenie usług, które najlepiej zaspokajają potrzeby naszych klientów.

Cele Reinvention obejmują zwiększenie udziału grupy w rynku druku produkcyjnego.

Na październikowych targach Printing United w Atlancie Xerox zaprezentował nowe  oprogramowanie FreeFlow Vision do automatyzacji produkcji. Koncern nie wystawi się jednak na targach drupa.

Równolegle Xerox sprzedał swoje rosyjskie operacje lokalnemu zarządowi za nieujawnioną kwotę. Wcześniej firma twierdziła, że jej euroazjatycki region sprzedaży (w tym Rosja, Białoruś i Ukraina) stanowił „niski, jednocyfrowy procent przychodów i zysków operacyjnych” w roku kalendarzowym poprzedzającym inwazję Rosji na Ukrainę.

Opracowano na podstawie informacji portalu Printweek