4 listopada w Szanghaju z sukcesem zakończyły się 9. targi All in Print China. Tegoroczna wystawa objęła ponad 110 000 metrów kwadratowych, a w wydarzeniu wzięło udział 1003 profesjonalnych dostawców z branży poligraficznej i opakowaniowej z 14 krajów i regionów, w tym z Chin, Niemiec, Indii, Korei i Japonii. Reprezentowali oni cały ekosystem przemysłu poligraficznego, w tym między innymi wydawnictwa, opakowania papierowe, opakowania giętkie i etykiety. Celem ich uczestnictwa było promowanie nowych technologii w całej branży. Łącznie 108 136 odwiedzających działających w branży poligraficznej ze 126 krajów z całego świata wzięło udział w 4-dniowym wydarzeniu, które łącznie odwiedziło 148 165 osób, w tym 10 164 odwiedzających z zagranicy, co stanowi około 10 proc.
W tym roku przypada 20. rocznica targów All in Print China. Ten 20-letni kamień milowy ma ogromne znaczenie i symbolizuje nowy początek napędzania postępu. All in Print 2023 spełniło wysokie oczekiwania dzięki rekordowej powierzchni wystawienniczej i największej liczbie odwiedzających w historii wydarzenia. Osiągnięcie to dodatkowo dowodzi szybkiego odbicia globalnej branży poligraficznej – stwierdził Evian Gu, dyrektor oddziału Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd.
Popyt zakupowy ze strony firm krajowych wyraźnie wzrósł w porównaniu z pierwszą połową roku, co sprzyjało atmosferze handlowej podczas wydarzenia. W rezultacie All in Print zalicza się obecnie do jednych z najbardziej wpływowych i produktywnych targów w branży poligraficznej i opakowaniowej w zakresie nawiązywania kontaktów i prowadzenia działalności gospodarczej w Azji.
Kompleksowe kategorie pionierskich innowacji branżowych
9. targi All in Print odbyły się w SNIEC (Shanghai New International Expo Center), obejmując dziewięć hal. Skoncentrowały się na 7 głównych tematach: Druk cyfrowy, Przygotowanie do druku i cyfryzacja, Kompleksowy druk, Inteligentny postpress, Kompleksowe opakowania, Innowacyjne materiały oraz Przemysł etykiet i opakowań giętkich. W programie znalazły się dwie wyspecjalizowane strefy: Fabryka Cyfryzacji Druku i Fabryka Innowacji, a także jeden specjalny obszar: Pokaz osiągnięć cyfryzacji przemysłu poligraficznego w delcie rzeki Jangcy. Wydarzenie koncentrowało się na cyfrowej i inteligentnej transformacji przemysłu poligraficznego, łącząc wszystkie aspekty ekosystemu łańcucha przemysłowego i stanowiło platformę wymiany naukowej i technologicznej oraz osiągnięć.
W targach wzięli udział międzynarodowi i krajowi wystawcy, w tym renomowane światowe marki, takie jak: Canon, Epson, Kyocera, Manroland Goss, DuPont, Tesa, DIC Corporation, Toyo Ink i APP, a także chińskie firmy takie jak: Masterwork, Founder, Zenbo, UP Group, Zhongde, Guangming, JMD, Ounuo, Jingang, Fangbang, Shield, Inkj, Cron i Weigang. Setki firm zaprezentowało swoje najnowsze produkty na wystawie, obejmującej szereg ceremonii debiutów i podpisywania umów, które zapewniły branży świeże spojrzenie na innowacje i rozwój.
Intencje zakupowe krajowych firm wzrastają, podczas gdy zagraniczni nabywcy nadal zyskują silną siłę nabywczą
Sabine Geldermann, dyrektor targów drupa, wspomniała: Cieszę się, że wraz z 20-letnim rozwojem targi All in Print China, jako członek drupa, osiągnęły nowy rekord z największą skalą w przestrzeni wystawowej i liczbie odwiedzających.
Hale wystawowe były wypełnione po brzegi podczas czterodniowego wydarzenia. Wstępnie zarejestrowana frekwencja i odsetek odwiedzających targi były rekordowe. Jeśli chodzi o frekwencję grupową, na targi przybyły grupy kupujących z ponad 110 krajowych stowarzyszeń, obejmujących stowarzyszenia drukarskie i opakowaniowe z wielu prowincji, miast i regionów. Prawie 40 międzynarodowych grup kupujących wzięło udział w wystawie, a całkowita liczba uczestników ustanowiła nowy rekord.
Dodatkowo intencje zakupowe krajowych i zagranicznych odwiedzających wzrosły, co doprowadziło do „uwolnienia" trzyletniego stłumionego popytu. W hali wystawowej odbyło się wiele ceremonii podpisania umów i pojawiło się wiele oznaczeń „SOLD” przy sprzętach, co doprowadziło do nawiązania partnerstw, podpisania zamówień i potencjalnych transakcji przez wystawców i odwiedzających. Według danych, 9. targi All in Print wygenerowały miliardy juanów w bezpośrednich transakcjach i późniejszej współpracy, służąc jako znaczący impuls dla ciągłego rozwoju i ekspansji branży poligraficznej.
W trakcie wydarzenia i przed targami było transmitowanych na żywo 38 programów, obejmujących sześć tematów: „Bigshots visit the Show”, równoległe fora, prezentacje wystawców, premiery nowych produktów, kursy dla ekspertów technicznych i sesje matchmakingowe dla zagranicznych nabywców. Te wydarzenia i programy oferowały odwiedzającym dogłębną analizę techniczną i wprowadzenie produktów, co skutkowało znacznym ruchem oraz znaczącym wpływem. Do tej pory programy te uzyskały ponad 200 000 wyświetleń w internecie i oczekuje się, że będą miały trwały wpływ po zakończeniu targów.
Minęły dwie dekady od powstania All in Print w 2003 roku. Przez dwie dekady targi promowały i obserwowały rozwój chińskiego przemysłu poligraficznego. All in Print, jedna z wiodących globalnych wystaw, będzie służyć jako platforma i odgrywać istotną rolę w konwergencji i rozwoju globalnej technologii druku oraz chińskiej produkcji poligraficznej.
10. edycja All in Print China odbędzie się w dniach 28-31 października 2024 r. w SNIEC (Shanghai New International Expo Center).
Opracowano na podstawie informacji drupa.com