Saxoprint, drukarnia należąca do firmy Cewe, przyczyniła się do wygenerowania zysków grupy dzięki wzrostowi obrotów o 2,7 proc. w trzecim kwartale. W połączeniu z działalnością w zakresie fotoproduktów i sprzedażą detaliczną, drukarnia Cewe osiąga poziom przychodów o 8,9 proc. wyższy od uzyskanego w roku 2022, co pozwala spółce przyjąć optymistyczne prognozy na przyszły rok.
Dyrektor generalna Yvonne Rostock mówi: Jesteśmy dobrze przygotowani na nowy rok. Mamy doskonałą pozycję w produkcji, marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta, a także we wszystkich innych obszarach firmy. Cały zespół Cewe i wszyscy pracownicy nie mogą się doczekać szczytowego sezonu świątecznej działalności i są gotowi zagwarantować terminowe czasy realizacji i dostaw. Po raz kolejny wiele innowacji produktowych – takich jak Fotoksiążka Cewe czy kalendarz ścienny wykonany w 100 proc. z papieru makulaturowego – a także szeroko zakrojona kampania marketingowa jeszcze bardziej wzmocnią nasz świąteczny biznes.
Zmiany strukturalne w Saxoprint w Dreźnie zmniejszyły poziom kosztów, pomagając we wzroście Ebitu. Obroty działu COP osiągnęły poziom 21,9 mln euro, a Ebit wzrósł w tym kwartale do 700 000 euro. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy sprzedaż wzrosła do 66,3 mln euro, a Ebit za dotychczasowy rok wzrósł do 1,5 mln euro. Obroty za cały rok w branży fotowykończeń wyniosły 365,2 mln euro. W tym roku firma wyprodukowała 3,6 miliarda fotoksiążek i 1,5 miliarda zdjęć. Od początku roku obroty grupy wzrosły do 453,2 mln euro.
Rostock mówi: Bazując na pozytywnym rozwoju pierwszych dziewięciu miesięcy, naszych rzetelnych przygotowaniach do działalności bożonarodzeniowej i solidnym modelu biznesowym, w dalszym ciągu widzimy wyraźnie, że osiągamy zakładane na cały rok cele finansowe.
Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Print Business