W ciągu czterech lat Gerold Linzbach jako dyrektor generalny firmy Heidelberg zamienił trzycyfrową stratę w zysk operacyjny i zmienił producenta maszyn.
Gerold Linzbach, dyrektor generalny, który wyprowadził firmę Heidelberg z kryzysu finansowego, zmarł w wieku 67 lat.
Został mianowany dyrektorem generalnym w 2012 roku, zastępując Bernharda Schreiera, który w tym czasie był dyrektorem generalnym od 13 lat. Linzbach przyszedł jako osoba z zewnątrz, ale z silną reputacją. Pomógł odmienić losy firmy Symrise, inwestując we w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne. W Heidelbergu najpierw zahamował straty poprzez cięcia kosztów, zmienił kulturę korporacyjną i wdrożył trzytorową strategię obejmującą sprzęt, usługi oraz materiały eksploatacyjne. Kiedy dołączył do firmy, Heidelberg ogłosił straty w wysokości 280 milionów euro za rok finansowy 2011/12. Do końca roku finansowego 2016 firma Heidelberg mogła odnotować zysk operacyjny w wysokości 26 milionów euro.
Zainicjował on również przejście na druk atramentowy, przewidując, że druk cyfrowy będzie obszarem wzrostu, który zrównoważy spadek w sektorach druku tradycyjnego. Zaowocowało to projektem Primefire 106, który został później anulowany.
Pod koniec swojej pracy w Heidelbergu cierpiał na poważną chorobę, która sprawiła, że przez resztę swojej kadencji był przykuty do wózka inwalidzkiego. Jego kontrakt nie został przedłużony w 2016 roku, ku jego rozczarowaniu, jako że po przeprowadzeniu cięć chciał wprowadzić firmę na ścieżkę sukcesu. Zamiast tego jego kontrakt został rozwiązany kilka miesięcy wcześniej, a na jego miejsce powołano Rainera Hundsdörfera.
Heidelberg wydał oświadczenie po śmierci Gerolda Linzbacha w poniedziałek w zeszłym tygodniu (04.12.2023 r.): Przez lata pełnienia funkcji CEO miał decydujący wpływ na strategiczny rozwój naszej firmy dzięki swojej wiedzy i wielkiemu osobistemu zaangażowaniu.
Przed dołączeniem do Heidelberga Linzbach pracował w USA i Niemczech dla firm McKinsey, Sanofi i Hoechst, następnie kierował transformacją Symrise, a potem Heidelberga.
Pokazał perspektywy Heidelbergowi, zmienił jego sztywne myślenie i podejście do technologii, rozluźnił jego przywiązanie do druku offsetowego i stanął przed akcjonariuszami na walnym zgromadzeniu bez krawata. Nawiązano partnerstwa technologiczne, na przykład z firmą Fujifilm dot. głowic drukujących, materiałów eksploatacyjnych i sposobów wykorzystania wiedzy Heidelberga poza jego głównym rynkiem druku komercyjnego i opakowaniowego.
Pod jego kierownictwem rozpoczęła się współpraca z firmą Masterwork, a jej działalność dot. komercyjnego sprzętu wykończeniowego została sprzedana firmie Muller Martini.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg