Odliczanie do targów drupa 2024 trwa. Poprzedzająca targi, światowa trasa drupa rozpoczęła się tej jesieni prezentacjami na Filipinach i w Chinach i osiągnęła swój pierwszy punkt kulminacyjny podczas szczytów branży promocji druku w Azji oraz Ameryce Łacińskiej.
Mottem drupa Print Promotion Industry Summits (PPIS), organizowanych przez Messe Düsseldorf we współpracy ze Stowarzyszeniem Technologii Druku i Papieru niemieckiej organizacji przemysłowej VDMA oraz niektórymi z wiodących światowych wystawców drupa, było „Umożliwienie cyfrowej i zrównoważonej transformacji”. Znani prelegenci z firm: Heidelberg Deutschland, IST METZ, KAMA, Koenig & Bauer, LEONHARD KURZ, Müller Martini, POLAR Cutting Technologies i Windmöller & Hölscher Group zapewnili wgląd w branżę oraz zainicjowali cenną wymianę wiedzy na obu kontynentach. W Azji, jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie, oraz w Ameryce Łacińskiej, gdzie poziom inwestycji jest obecnie wyższy niż w Europie, zainteresowanie Print Promotion Industry Summits organizowanym przez drupa 2024 było ogromne w ramach przygotowań do odwiedzenia targów drupa pod koniec maja w nadchodzącym roku. Średnio 200 zainteresowanych przedstawicieli branży uczestniczyło w każdym indywidualnym wydarzeniu w Tajlandii, Indonezji, Wietnamie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.
Sabine Geldermann, dyrektor drupa, Print Technologies Messe Düsseldorf, spogląda wstecz z entuzjazmem: Nasza trasa zakończyła się pełnym sukcesem. Wspólnie z decydentami zaangażowanymi w lokalne branże omawialiśmy kwestie, które będą kształtować przyszłość w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju, gospodarki o obiegu zamkniętym, cyfryzacji, sztucznej inteligencji, automatyzacji i wielu innych. Podczas paneli i rund dyskusyjnych nasi wystawcy drupa, przede wszystkim dr Andreas Pleßke, dyrektor generalny Koenig & Bauer i przewodniczący komitetu drupa oraz reprezentujący VDMA Thomas Schiemann, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Technologii Druku i Papieru, przedstawili ważne spostrzeżenia na temat rynków europejskich i światowych. Nasi partnerzy przemysłowi, medialni i regionalni w stowarzyszeniu, z którymi współpracujemy lokalnie, dodali kolejne interesujące spostrzeżenia na temat unikalnych lokalnych warunków rynkowych.
Główne tematy targów drupa: cyfryzacja i zrównoważony rozwój
Jedną z dominujących kwestii podczas drupa Print Promotion Industry Summits był zrównoważony rozwój. Uczestnicy omawiali najlepsze praktyki branży w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i efektywnego wykorzystania energii. Ponadto zastanawiali się nad przyszłością i debatowali nad tym, jakie technologie będą potrzebne, aby branża była gotowa na przyszłość. Obejmowało to również zapowiedź specjalnego forum „Touchpoint Sustainability” na targach drupa 2024.
Kolejnymi intensywnie dyskutowanymi punktami były globalne trendy, takie jak rosnąca cyfryzacja, automatyzacja, sztuczna inteligencja i robotyka, które w przyszłości będą miały wpływ na poszczególne procesy.
Światowa trasa targów drupa była kontynuowana w grudniu z trzema przystankami w Indiach, a następnie obejmowała: Japonię, Tunezję, Algierię, Egipt, Uzbekistan, Kazachstan, Włochy, Francję i Turcję. Zorganizowano też ogólnoeuropejską konferencję prasową dla ośmiu krajów na Węgrzech. Zwieńczeniem tournée będzie międzynarodowa konferencja drupa Media Conference w Düsseldorfie pod koniec marca, a następnie drupa 2024 pod koniec maja, gdzie przedstawiciele branży technologii druku spotkają się na terenie targów w Düsseldorfie.
Opracowano na podstawie informacji organizatora targów drupa