Współpraca między wytwórnią filmową Searchlight Pictures i Kodak połączyła nowoczesną technologię druku atramentowego Kodak z fotografią, aby stworzyć pocztówki promocyjne do kinowej premiery wielokrotnie nagradzanego filmu Poor Things. Celem było pokazanie piękna twórczości reżysera i producenta Yorgosa Lanthimosa i zaoferowanie widzom namacalnego kawałka „magii filmu” do zabrania do domu, przy wykorzystaniu maszyny Kodak Prosper Ultra 520.
Yorgos Lanthimos, znany ze swojego charakterystycznego i urzekającego stylu wizualnego, nakręcił Poor Things na kombinacji czarno-białych taśm filmowych 35 mm Kodak Ektachrome, Vision 3500T i Eastman Double-X. Wybór materiałów filmowych Kodak był zamierzony i miał na celu stworzenie wyjątkowej i niezapomnianej oprawy wizualnej dla fantastycznej historii filmu.
W rezultacie powstała stworzona na zamówienie kolekcja pocztówek Poor Things, która służy jako barwna pamiątka dla fanów. Pocztówki, zawierające obrazy uchwycone na planie filmowym, nakręcone na filmie Kodak Professional Portra 400 przez Yorgosa Lanthimosa i znanego fotografa Atsushi Nishijimę to nie tylko artykuły promocyjne, lecz także dzieła sztuki.
11-panelowe zestawy pocztówek zostały wydrukowane na maszynie Kodak Prosper Ultra 520 Press 3-up na papierze Pixelle Enhanced HiBrite. Podczas produkcji pocztówek Prosper Ultra 520 Press wykorzystała swoją zdolność do osiągnięcia jakości offsetowej na powlekanych i błyszczących papierach, z wysokim pokryciem atramentem przy prędkości do 152 mpm. Po wydrukowaniu zestawy były cięte, perforowane i składane w wachlarz. Kodak wyprodukował łącznie 110 000 zestawów pocztówek, aby wesprzeć globalną premierę filmu na wielu rynkach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii i regionie EMEA.
Kolekcja pocztówek Poor Things to nie tylko przedsięwzięcie promocyjne; to celebracja kunsztu i artyzmu, które przyczyniają się do tworzenia niezapomnianych wrażeń filmowych. Ten wspólny projekt pokazał, że Prosper Ultra 520 Press idealnie nadaje się do wydajnej produkcji wysokiej jakości prac o wysokim kryciu atramentu przy krótkim czasie realizacji – skomentowała Denisse Goldbarg, Chief Marketing Officer & Head of EAMER Sales, Kodak.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak