Dwa miesiące przed połączonymi targami Fespa Global Print Expo 2024, European Sign Expo, Personalisation Experience i Sportswear Pro w Amsterdamie Fespa przedstawiła więcej informacji na temat tego, czego można oczekiwać.
Webinarium prasowe Fespa Fest z 23 stycznia br. rozpoczęło się od podsumowania przez dyrektora generalnego Fespa, Neila Feltona, licznych globalnych działań organizacji w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy. Obejmowały one inauguracyjny Wrap Fest, który odbędzie się ponownie na torze wyścigowym Silverstone w dniach 3-4 października br., oraz pierwsze wydarzenie Personalisation Experience, które odbyło się wraz z Fespa Global Print Expo 2023 w Monachium. Oba te wydarzenia zostały dobrze przyjęte przez Feltona.
W pewnym sensie te wydarzenia naprawdę utwierdziły nas w przekonaniu, że musimy zajmować się rynkami wertykalnymi, które obsługujemy i organizować dla nich dedykowane wydarzenia, abyśmy mogli pokazać, jakie innowacje są na rynku i jakie możliwości mają nasi goście. Do tego jesteśmy zobowiązani jako organizacja społeczna, ale także jako organizator wydarzeń.
Felton podsumował również najważniejsze wydarzenia ze spisu powszechnego druku z 2023 r., którego główne wyniki zostały opublikowane w październiku 2023 r., oraz omówił przyszłotygodniowe wydarzenie Fespa Middle East, nowe targi odbywające się w Dubaju. Ich celem jest obsługa rynku druku specjalistycznego na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej i Azji Południowej. Szczegóły i daty wydarzenia zaplanowanego na 2025 rok zostaną opublikowane już niedługo.
Omawiając targi Fespa Global Print Expo, które odbędą się w Centrum Wystawienniczym RAI w Amsterdamie w dniach 19-22 marca 2024 r., szef Fespa Global Print Expo Michael Ryan powiedział: W ubiegłym roku chodziło o nowe szanse – zachęcaliśmy publiczność Fespa do spojrzenia na sprawy z innej perspektywy i odkrycia nowych podejść i dróg rozwoju.
W 2024 r. będą cztery wydarzenia tematyczne, które koncentrują się na własnych podstawowych rynkach wertykalnych i mamy unikalny przekaz dla każdego z nich. W przypadku Fespa Global Print Expo jest to Opportunities Revealed, gdzie będziemy zachęcać ludzi do odkrywania i znajdowania nowych możliwości, które czekają na nich na wystawach Fespa.
Pozostałe hasła to Opportunities Illuminated dla European Sign Expo, Opportunities Reimagined dla Personalisation Experience oraz Opportunities Created dla inauguracyjnego wydarzenia Sportswear Pro, które zostało ogłoszone przez Fespa w 2019 r., ale przełożono je z powodu pandemii COVID-19.
Wydarzenie zajmie sześć hal w RAI i po raz pierwszy będzie korzystać z obu wejść. Obecnie swoją obecność potwierdziło 487 wystawców, z czego 170 to nowi wystawcy lub powracający po nieobecności na wydarzeniu w Monachium w 2023 r. Należą do nich Color Jet India, SPG Prints, DGI, Kornit Digital, MHM, Ricoma i Tajima.
Ryan dodał, że pod względem liczby wystawców targi European Sign Expo są obecnie o ponad 49 proc. większe niż wydarzenie w 2023 r.
Powracające funkcje na targach będą obejmować prezentację Sustainability Spotlight innowacyjnych zrównoważonych podłoży tekstylnych i graficznych oraz wydarzenie World Wrap Masters, a nowością w tym roku będzie Digital Signage Lounge, dedykowane centrum sieciowe prezentujące innowacje w zakresie oznakowania cyfrowego i oprogramowania.
Rejestracja na targi Fespa Global Print Expo i wydarzenia towarzyszące jest już otwarta.
Opracowano na podstawie informacji organizatora Fespa