Firma Xerox ogłosiła, że latem br. przestanie produkować swoje maszyny cyfrowe iGen5 i Nuvera oraz nawiąże nowe partnerstwo w zakresie szybkich atramentowych urządzeń drukujących z ciągłym podawaniem.
W wynikach za pierwszy kwartał Xerox odnotował saldo w wysokości 36 mln USD (33,60 mln EUR) związane z „zakończeniem niektórych operacji produkcyjnych Production Print”.
Maszyny są produkowane w zakładzie Xerox w Webster, w stanie Nowy Jork.
Przedstawiciel Xerox powiedział: Decyzja o zaprzestaniu produkcji maszyn drukujących w Webster jest zgodna z naszym (styczniowym) ogłoszeniem reinwencji i naszym priorytetem, jakim jest uproszczenie naszych podstawowych produktów w celu dostosowania ich do potrzeb naszych klientów.
Oczekuje się, że realizacja zamówień na iGen i Nuvera będzie kontynuowana do 2024 r. lub do wyczerpania zapasów. Xerox zapewni wsparcie dla tych platform przez cały okres obowiązywania umów.
Przedstawiciel firmy opisał iGen i Nuvera jako dwie starsze platformy, które pomogły stworzyć branżę druku produkcyjnego.
Produkcja urządzeń drukujących zakończy się 30 czerwca. Fabryka w Webster będzie nadal produkować tonery i fotoreceptory Xerox, a także będzie działać jako zakład części zamiennych. Liczba miejsc pracy w zakładzie, który zatrudnia obecnie łącznie ok. 1500 osób, nie została ujawniona.
Przemawiając do analityków podczas briefingu dla inwestorów w pierwszym kwartale, John Bruno, prezes i dyrektor operacyjny, powiedział: W tym kwartale zdecydowaliśmy się zbadać strategiczne opcje dla naszej działalności w zakresie produkcji urządzeń do druku produkcyjnego, w tym wycofanie się z produkcji niektórych artykułów.
Dzięki ściślejszemu dostosowaniu asortymentu produktów i usług produkcyjnych do potrzeb naszych klientów, będziemy mieli większe możliwości oferowania usług o wartości dodanej, takich jak automatyzacja, pomoc w zakresie inteligencji i personalizacja.
Nasze zaangażowanie w rynek druku produkcyjnego pozostaje niezmienione i oczekujemy, że racjonalizacja oferty poprawi nasze zróżnicowanie i wyróżni nas na tym ważnym rynku.
W związku z tym niedawno podpisaliśmy umowę z zewnętrznym dostawcą szybkich maszyn atramentowych z ciągłym podawaniem, aby zaoferować naszym klientom ich linię urządzeń atramentowych dla branż poligraficznej i graficznej.
Podczas wydarzenia Xerox „Production Print Week” w Uxbridge klienci i partnerzy zostali poinformowani, że nowym partnerem w zakresie druku atramentowego została firma Screen.
Xerox wprowadził swoją technologię „FutureColor” na rynek w 2002 r. wraz z premierą iGen3.
Obecny model iGen5 został wprowadzony na rynek w 2015 r. Urządzenie B3-plus drukuje z prędkością do 150 stron/min w CMYK z opcjonalnym piątym kolorem i możliwością drukowania na bardzo długich arkuszach.
Linia maszyn tonerowych A3-plus Nuvera drukuje z prędkością do 127 stron/min. Po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w 2004 r.
Nowsze urządzenia z tonerem Iridesse i Versant są produkowane dla Xerox przez byłego partnera joint venture Fujifilm, który produkuje również toner EA.
Oferta Xerox w zakresie druku produkcyjnego obejmuje także własną markę atramentowej maszyny arkuszowej B3, Baltoro.
W pierwszym kwartale Xerox nie osiągnął zakładanej sprzedaży i zysków. Obroty spadły o 12,4 proc. lub 13,2 proc. przy stałym kursie i wyniosły 1,72 mld USD (1,61 mld EUR). Skorygowane marże operacyjne spadły z 6,9 proc. do 2,2 proc. Sprzedaż sprzętu spadła o 25,8 proc. (26,3 proc. przy stałym kursie) do 290 mln USD.
Dane z poprzedniego roku zostały również wzmocnione przez część opłaty licencyjnej w wysokości 100 mln USD (93,32 mln EUR) od Fujifilm, zapłaconej z góry za używanie nazwy Xerox przez dwuletni okres przejściowy, który dobiegł końca w kwietniu 2023 r.
CEO Steve Bandrowczak skomentował: W tym kwartale Xerox zaaranżował jeden z najbardziej intensywnych okresów zmian strukturalnych w najnowszej historii, kontynuując ciężką pracę wymaganą do repozycjonowania naszej działalności na długoterminowy, zrównoważony wzrost. Wdrożyliśmy kompleksowe i strategiczne zmiany modelu operacyjnego, aby lepiej dostosować naszą organizację do potrzeb naszych klientów i poprawić wydajność.
Dodał również, że pomimo wyników poniżej oczekiwań ma pełne przekonanie, że mamy odpowiedni zespół i właściwą strategię, aby przeprowadzić rewolucję Xerox i zrealizować nasze skorygowane cele w zakresie zysku operacyjnego.
W styczniu Xerox ogłosił, że zmniejszy 15 proc. swojej siły roboczej na całym świecie – ok. 3000 stanowisk – dzięki nowemu modelowi operacyjnemu skoncentrowanemu na jednostkach biznesowych, a nie na regionach geograficznych.
Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox