Adobe otwiera drzwi do światowej sieci druku
16 lip 2024 11:00

Firma Adobe dodała swego rodzaju funkcję web-to-print do swojej aplikacji do tworzenia treści Adobe Express AI, z wizją umożliwienia rosnącego ekosystemu partnerów drukarskich.

Wydaje się, że gigant oprogramowania zmierzy się z takimi firmami jak Canva i Gelato dzięki nowej ofercie, opisanej jako „strategia otwartego ekosystemu druku”.

Aubrey Cattell, wiceprezes Adobe ds. platformy deweloperskiej i ekosystemu partnerów, powiedział: Naszą wizją jest ułatwienie użytkownikom Adobe Express tworzenia takich produktów do druku, jakie sobie wymarzą, zamawianych i dostarczanych w dowolne miejsca na świecie przez sieć dostawców usług druku z taką opcją druku, jaką mogą sobie tylko wyobrazić.

Otwieramy również szeroko drzwi dla naszych partnerów, umożliwiając im nawiązanie kontaktu z milionami nowych użytkowników i zapewnienie klientom płynnego dostępu do wiodących w branży technologii kreatywnych Adobe w łatwej w użyciu aplikacji.

Pierwszymi partnerami w zakresie druku są amerykańskie firmy Zazzle, Pixels.com i Silicon Publishing. Zazzle dostarcza szeroką gamę produktów, w tym karty i zaproszenia, upominki, takie jak kubki i odzież oraz akcesoria. Pixels.com specjalizuje się w produktach opartych na sztuce, w tym wydrukach, odzieży i akcesoriach technicznych. Narzędzia Silicon Publishing obejmują Print Reddy, który przenosi wysokiej jakości druk do Adobe Express.

Adobe twierdzi, że każdy dostawca usług druku może dołączyć do rynku usług dodatkowych Adobe Express, aby zwiększyć swój zasięg, spotykając marketerów, komunikatorów i właścicieli małych firm tam, gdzie tworzą.

Firma twierdzi, że programiści mogą tworzyć niestandardowe przepływy pracy, które będą ukierunkowane na konkretne bolączki klientów, za pomocą interfejsów API i biblioteki Adobe Express Embed SDK (Software Developer Kit) JavaScript, która umożliwia stronom trzecim osadzanie funkcji edycji Adobe Express w innych witrynach internetowych.

Ogłaszając nowe możliwości drukowania, Adobe określa również, czego oczekuje od partnerów w zakresie drukowania pod względem przypadków użycia, w tym: potrzeb specyficznych dla przedsiębiorstwa (takich jak integracje w celu obsługi preferowanych relacji z dostawcami), potrzeb drukowania specyficznych dla regionu geograficznego, oraz szczególnych przypadków indywidualnych/niszowych zleceń, zwłaszcza B2B.

Jeden z zarządów innej platformy web-to-print był obojętny na ten ruch i opisał go jako styl zarządzania drukiem (...) kolejna okazja dla drukarni do pracy za 30 proc. wartości dodanej.

Inny wskazał na niedawne kontrowersje Adobe związane z włączeniem kolorów Pantone do Creative Cloud i powiedział: wszyscy chcą porzucić Pantone itp., ale jeśli chodzi o drukowanie koszulek, to wszystko jest w porządku?

Opracowano na podstawie informacji firmy Adobe