Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Jury w składzie: Dariusz Chwierut – dyrektor marketingu Wawel S.A, Lena Pianovska – współzałożycielka studia brandingowego Livi, członkini Zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, Krzysztof Skrobot – dyrektor Polskiej Izby Fleksografów, Beata Pyś-Skrońska – dyrektor Biura Polskiej Izby Opakowań, Beata Wielgat – z ramienia Alfa Print – wydawcy magazynów „Poligrafika” i „Opakowanie” wybrało 12 najlepszych prac.
Kategoria Funkcjonalność i forma:
Julia Janur – Opakowania przeznaczone do drobnych owoców (Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie)
Dominika Szymonek – Grano – opakowanie na ziarno (Akademia Sztuki w Szczecinie)
Emilia Stanio – Projekt redizajnu serii opakowań na karmę dla ptaków marki Garden&Fun (Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie)
Klára Kiesewetterová – Packaging Spa Wafers (Tomas Bata University, Zlin, Czechy)
Kategoria Szata graficzna:
Jagoda Rolbiecka - Opakowania na czekoladę „MELT” (Akademia Sztuki w Szczecinie)
Adam Szepietowski - Projekty opakowań kawy premium (Uniwersytet Dolnośląski DSW)
Marta Baraniecka - Opakowanie na czekolady wspomagające funkcje motoryczne u dzieci autystycznych (Akademia Sztuki w Szczecinie)
Amelia Cel - Opakowanie zbiorcze z testem na HIV (Akademia Sztuki w Szczecinie)
Kategoria Wrażenie:
Agnieszka Szady - 1ST GYM KIT - zestaw podstawowych elementów do ćwiczeń dla rozpoczynających ćwiczenia siłowe (Akademia Sztuki w Szczecinie)
Anita Biela - Projekt Opakowań Tamponów dla fikcyjnej marki Comfy (Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi)
Wiktoria Sroczyńska - Belleza - seria opakowań zbiorczych dedykowana do kosmetyków premium (Politechnika Bydgoska)
Wiktoria Dolczewska - Opakowanie na butelkę toniku nawilżającego Lazure (Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu)
Warto podkreślić, że Jurorzy oceniali projekty bez znajomości nazwisk autorów oraz miejsca ich nauki wg 6 kryteriów: Funkcjonalność i ergonomia, Innowacyjność rozwiązania, Jakość wykonania i użytych materiałów, Dostrzeżenie i rozwiązanie potrzeb użytkowników, Proces projektowy, Estetyka.
Zwycięzcy pierwszego etapu zaprezentują swoje prace przed Jury podczas 16. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations 09-10 października 2024 roku w EXPO Kraków. Informacje o konkursie oraz nowej edycji targów są dostępne na stronie organizatora.
Opracowano na podstawie informacji organizatora Targów Packaging Innovations