Firma UPM Raflatac przejęła belgijską firmę Grafityp, aby jeszcze bardziej przyspieszyć swój rozwój w dziedzinie rozwiązań graficznych. Połączenie potencjału obu firm w zakresie rozwiązań graficznych wzmocni ogólną pozycję konkurencyjną UPM Raflatac w tym atrakcyjnym segmencie produktów, rozszerzy jej portfolio i zapewni dostęp do nowych technologii o wysokiej wartości. Obie strony zgodziły się nie ujawniać ceny zakupu ani innych szczegółów transakcji.
Grafityp to firma o ugruntowanej pozycji i ponad 50-letniej historii, pionier w opracowywaniu i produkcji samoprzylepnych rozwiązań graficznych. Dziś jest znana ze swoich silnych marek i portfolio produktów składającego się z folii kolorowych, folii do wielkoformatowego druku kolorowego, laminatów i owijek foliowych do różnych zastosowań końcowych. Firma zatrudnia około 100 pracowników i posiada zakład produkcyjny w Houthalen w Belgii oraz centrum dystrybucyjne w Wielkiej Brytanii.
Dążymy do tego, aby stać się dostawcą kompletnych produktów i usług w zakresie rozwiązań graficznych. Połączenie Grafityp z UPM Graphics przyspiesza nasz rozwój. Grafityp jest wiodącą, innowacyjną firmą graficzną z dużym know-how. Z niecierpliwością czekamy na wspólny rozwój i możliwość oferowania jeszcze silniejszego portfolio produktów naszym obecnym i nowym klientom – mówi Timo Kekki, starszy wiceprezes UPM Raflatac Films and Specials.
To przejęcie stwarza znaczne możliwości przyspieszenia wzrostu i zwiększenia wartości biznesowej poprzez rozszerzenie naszej bazy klientów, zakładów produkcyjnych i oferty innowacyjnych produktów. Grupa UPM podziela nasze zaangażowanie w wartości ludzkie i zrównoważony rozwój. Komplementarny charakter naszych dwóch organizacji jest naprawdę wyjątkowy i spodziewamy się znacznych synergii wynikających z tego partnerstwa. Ta umowa przyspiesza nasze ambitne plany rozwoju. Z niecierpliwością oczekujemy obiecującej przyszłości, jaką przyniesie ta współpraca – mówi Herman Bosman, właściciel Grafityp.
UPM Graphics to nowa strategiczna jednostka biznesowa działająca w ramach UPM Raflatac. Dział powstał w 2022 roku po przejęciu firmy AMC AG i jej działu graficznego. Strategią UPM Raflatac jest rozwój działalności graficznej poprzez działania organiczne i ewentualnie nieorganiczne, tak by nadać jej znaczącą wagę w portfolio produktów firmy. Typowe aplikacje graficzne można znaleźć np. w reklamie wewnętrznej i zewnętrznej, oznakowaniu i oklejaniu pojazdów.
Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac