Murdoch wieszczy zbliżający się koniec drukowanych gazet
24 lip 2024 07:48

Potentat medialny Rupert Murdoch przewidział, że drukowane gazety mają przed sobą prawdopodobnie 15 lat, „przy dużym szczęściu”.

Murdoch, który ma obecnie 93 lata, wycofał się w zeszłym roku, by zostać emerytowanym prezesem News Corporation i Fox Corporation.

Wypowiedział się na ten temat w Australii, gdzie jego gazeta „The Australian” obchodzi 60. rocznicę istnienia.

W wywiadzie dla Sky News Australia CEO Paul Whittaker, również były redaktor naczelny „The Australian”, zapytał Murdocha, kiedy jego zdaniem zobaczymy ostatnią drukowaną gazetę. Odpowiedział: 15 lat przy dużym szczęściu.

Wsiadasz do pociągu, transportu publicznego? Widzisz kogoś z gazetą? Nie widzisz nikogo. Teraz czytają wszystkie fakty na swoich telefonach – dodał.

Murdoch opisał sztuczną inteligencję jako „nowe zagrożenie”, ale także szansę i siłę napędową: Nie sądzę, by istniały jakiekolwiek wątpliwości, że pozbawi ona ludzi pracy. Kiedy to zrobi, stworzy bogactwo, a to bogactwo stworzy nowe branże i nowe miejsca pracy.

Whittaker zapytał również Murdocha o najlepszą radę, jaką otrzymał.

Od mojej matki: mów prawdę. Od mojego ojca, bądź zawsze ciekawy – powiedział.

Nakłady drukowanych gazet spadają od wielu lat, w wyniku czego zamykane są drukarnie, a temat tego, kiedy nadejdzie punkt krytyczny w zakresie konwencjonalnej produkcji gazet, był przedmiotem wielu debat.

W Wielkiej Brytanii News UK Murdocha połączyło siły z DMG Media w celu utworzenia spółki joint venture zajmującej się drukowaniem gazet, która wspiera zaangażowanie obu stron w ich tytuły drukowane.

Rzecznik prasowy News UK powiedział: Każdego dnia obsługujemy miliony klientów za pośrednictwem szerokiej gamy mediów, a druk pozostaje ważną częścią tej mieszanki. Jesteśmy zaangażowani w obsługę naszych czytelników, którzy preferują ten format i naszych drukowanych reklamodawców. Nasze niedawne partnerstwo z DMG w celu połączenia sił w zakresie wydajnego druku i dystrybucji przedłuża żywotność dla druku na wiele lat.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej na portalu Printweek