Współpraca Pulse z Mark Andy podczas dnia otwartego
3 wrz 2024 08:00

Jim Whitehead, dyrektor ds. sprzedaży eksportowej w firmie Pulse

Producenci etykiet z całej Europy dowiedzą się, w jaki sposób innowacyjny system Monolox może pomóc im produkować więcej i lepiej, jednocześnie zwiększając wydajność i oszczędzając pieniądze, podczas bezpłatnego dnia otwartego w Warszawie, w Polsce, w czwartek 26 września br.

Producent specjalistycznych farb do druku wąskowstęgowego Pulse Roll Label Products (Pulse) nawiązał współpracę z Mark Andy, producentem wąskowstęgowych i średniowstęgowych urządzeń drukujących i wykańczających, aby zaprezentować Monolox, system upraszczający druk fleksograficzny, który sprawia, że zmiany aniloksów nie są już koniecznością.

Z niecierpliwością czekamy na zademonstrowanie klientom drukarni, w jaki sposób połączenie naszych najnowocześniejszych farb fleksograficznych LED i stałego druku fleksograficznego Monolox przyniesie korzyści ich firmom – powiedział Jim Whitehead, dyrektor ds. sprzedaży eksportowej w firmie Pulse. Na rynku napędzanym przez krótsze serie, szybkie realizacje i coraz bardziej złożone projekty graficzne, każdy grosz ma znaczenie. Przetwórcy, którzy chcą pozostać konkurencyjni, muszą dokładnie rozważyć, w jaki sposób ich inwestycje poprawią jakość i przepustowość.

Umożliwiając drukarniom produkcję dowolnego koloru spotowego przy użyciu tylko jednej objętości aniloksów, system Monolox redukuje przestoje związane z wyborem aniloksów, minimalizuje ilość odpadów i ogranicza zmienność druku etykiet – wyjaśnia Jim Whitehead.

Monolox jest możliwy dzięki postępowi w technologii atramentów i dostosowanej bazie danych mieszania. Korzystając z serii PureTone o wysokiej wytrzymałości, jednopigmentowych baz, które mogą z łatwością osiągnąć wartość delty E mniejszą niż dwa, w połączeniu ze wszystkimi informacjami wymaganymi do natychmiastowego dopasowania kolorów, maszyny mogą produkować dowolne pół- lub pełne tony z jednego aniloksu. Bez konieczności wymiany wałków rastrowych między zadaniami, przetwórcy znacznie poprawiają swoją produktywność, jednocześnie zwiększając wydajność.

Ten dzień otwarty w Polsce, którego gospodarzem będzie Mark Andy, obejmie wydruki na żywo i demonstracje, które podkreślą różnorodność korzyści, jakie Monolox może pomóc firmom odblokować – dodał Jim Whitehead. – Począwszy od oszczędności kosztów poprzez zakres potrzebnych aniloksów, ilość zużytego materiału i ilość zmarnowanego atramentu, aż po wzrost wydajności dzięki znormalizowanemu wyborowi aniloksów, z uproszczonym dopasowywaniem kolorów, zwiększającym czas pracy maszyny i zapewniającym stałą jakość.

Kolejną zaletą Monolox jest szybki czas realizacji, który sprawia, że fleksografia jest w zasięgu ręki od druku cyfrowego, a mniejsze zużycie farby i utwardzanie LED również przyczynia się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, co jest ważną kwestią dla dzisiejszych przetwórców.

Wytrzymałość atramentów PureTone stosowanych w systemie Monolox oznacza zmniejszenie zużycia średnio o 30 proc. – dodał Jim Whitehead. – Dzięki mniejszej ilości drukowanego atramentu, drukarnie nie tylko korzystają z niższych wydatków, lecz także powodują mniej szkód dla środowiska poprzez niepotrzebne zużycie surowców i związaną z tym emisję gazów cieplarnianych.

Przemysław Polkowski, dyrektor Mark Andy Poland, powiedział, że firma jest podekscytowana możliwością zorganizowania pierwszego w historii wydarzenia Monolox w swoim nowoczesnym zakładzie w Warszawie. Klienci zwracają się do nas w każdym aspekcie przepływu pracy, jako do pioniera branży poligraficznej z ponad 75-letnim doświadczeniem – powiedział. – Dzisiejsze drukarnie balansują na cienkiej granicy między kosztami a możliwościami oferowanymi przez innowacje, które zwiększają wydajność i wspierają zrównoważony rozwój.

Połączenie wysoko wytrzymałych, jednopigmentowych farb fleksograficznych UV i stałego druku fleksograficznego w Monolox może przynieść realne korzyści i poprawić zarówno wydajność produkcji, jak i wyniki finansowe – powiedział Przemysław Polkowski. – Możliwość dołączenia do nas i zobaczenia przełomowych technologii z bliska, na żywo i w akcji, to najlepszy sposób na zrozumienie korzyści, jakie firmy mogą odblokować, i cieszymy się, że możemy współpracować z Pulse podczas tego wydarzenia.

Bezpłatny dzień otwarty Monolox od Pulse odbędzie się w czwartek 26 września br. w Mark Andy Poland w Warszawie. Liczba miejsc jest ściśle ograniczona i będą one przydzielane według kolejności zgłoszeń. Aby zarejestrować się na wydarzenie, należy wysłać e-mail pod adres sales@pulserl.com lub sales@pulsepolska.pl.

Opracowano na podstawie informacji firmy Pulse