Niemieckie stowarzyszenie branżowe BVDM rozpoczyna kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości na temat druku i wsparcie branży poligraficznej. We Love Print to tytuł kampanii, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat druku i tego, co może on zrobić dla osób prywatnych i firm.
Kampania We Love Print jest wspierana przez rozbudowaną stronę internetową, wydarzenia informacyjne online oraz wsparcie Media Production Association, Berberich Papier, agencji Hot Suchi i Konica Minolta. Jej celem jest przywrócenie znaczenia druku do świadomości publicznej i promowanie korzystania z druku wśród nabywców i konsumentów, ale także wśród polityków i „wykwalifikowanych pracowników jutra”.
Po raz pierwszy organizacje i firmy z całego łańcucha wartości łączą siły, aby wspierać branżę – mówi BVDM. – Branża poligraficzna zmieniła się, a wraz z nią możliwości reklamy drukowanej. Wzywamy marketerów, aby nie spisywali druku na straty, ale wykorzystywali go w kreatywny sposób.
Wysokiej jakości, dopracowane produkty drukowane mogą być silną odpowiedzią na cyfrowe przeciążenie sensoryczne. Inwestycje w druk oznaczają również inwestycje w uznanie klientów – a to się opłaca.
Kirsten Hommelhoff, dyrektor generalny BVDM, mówi: Razem jesteśmy silni. Serdecznie zapraszam do przyłączenia się do We Love Print w aktywnym promowaniu dobrego wizerunku druku oraz promowaniu naszej branży i naszych produktów. Jest to zadanie, które możemy wykonać tylko wtedy, gdy wszyscy będą działać razem. Pracujmy razem, aby branża odzyskała status, na jaki zasługuje.
Zamiarem jest opracowanie i dostarczenie materiałów pomocniczych, zarówno argumentów, jak i faktów stojących za wykorzystaniem druku i jego skutecznością, a także odpieranie argumentów, że np. przemysł poligraficzny jest odpowiedzialny za niszczenie lasów.
Inne mity dotyczące tego, że druk umiera, są równie szybko obalane. W Niemczech 94 proc. przychodów wydawców książek pochodzi z książek drukowanych, 85 proc. sprzedaży wydawców gazet pochodzi z druku, a poczta bezpośrednia zwiększa współczynniki konwersji. Nawet sprzedawcy internetowi mogą zwiększyć swoje współczynniki konwersji średnio o 4,3 proc. dzięki drukowanej korespondencji bezpośredniej.
Opracowano na podstawie informacji BVDM