Printful i Printify, dwie platformy technologiczne założone w Łotwie, które umożliwiają klientom budowanie firm e-commerce przy użyciu produkcji na żądanie, łączą się.
Firmy poinformowały, że transakcja, która została ogłoszona 5 listopada br. i ma zostać formalnie zamknięta w tym miesiącu, przeszła pomyślnie weryfikację regulacyjną i otrzymała wsparcie ze strony akcjonariuszy obu spółek.
Założona w 2013 r. firma Printful świadczy usługi produkcyjne i realizacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Od tego czasu rozszerzyła swoją ofertę o obsługę rynku bezpośredniego dla konsumentów i dużych klientów korporacyjnych.
Printful rozbudował swoje zakłady produkcyjne na żądanie na wielu kontynentach, a obecnie realizuje ponad milion zamówień miesięcznie.
Firma – obecnie z siedzibą w Stanach Zjednoczonych – była pierwszym łotewskim start-upem, który uzyskał status jednorożca, wyceniony na ponad 1 mld USD (0,93 mld EUR).
Tymczasem Printify umożliwia każdemu, w dowolnym miejscu, sprzedaż spersonalizowanych produktów bez inwestycji z góry, jak przekazuje firma.
Założona w 2015 r. firma Printify obsługuje indywidualnych przedsiębiorców oraz małe i średnie firmy. Wygenerowała ponad 60 mln zamówień, które są realizowane przez ponad 85 maszyn drukujących, tworzących jej globalną sieć.
Wśród klientów obu firm znajdują się osoby prowadzące poboczne projekty jako dodatkowy zarobek, przedsiębiorcy tworzący własne marki oraz niektóre z największych na świecie firm rozrywkowych wykorzystujących kreatywne towary do angażowania swoich konsumentów.
Łącząc siły oraz możliwości technologiczne i zasoby, nowa połączona firma stwierdziła, że wykorzysta mocne strony wewnętrznych zakładów produkcyjnych Printful i sieci partnerów produkcyjnych Printify, aby zapewnić klientom większy wybór produktów, szerszy zasięg geograficzny i coraz lepsze rozwiązania w zakresie realizacji zamówień.
Firmy stwierdziły ponadto, że fuzja pomoże przyspieszyć zastąpienie masowej produkcji i zmniejszyć szkodliwy wpływ nadprodukcji na planetę.
Stwierdziły one także: Ostatecznym rezultatem będzie nowa, bardziej wydajna, szybko rozwijająca się i rentowna firma, dobrze przygotowana do napędzania innowacji i rozszerzania oferty produktów i usług na większą liczbę klientów w większej liczbie lokalizacji geograficznych.
Dyrektor generalny Printful, Alex Saltonstall, powiedział: To ekscytujący moment dla wszystkich. Printify to firma, którą od dawna szanujemy i wierzę, że obie firmy w naturalny sposób do siebie pasują.
W miarę postępu naszych rozmów odkryliśmy, że nasze kultury są bardzo podobne, a nasze firmy są jeszcze bardziej komplementarne, niż początkowo sądziliśmy.
Anastasija Oleinika, CEO w Printify, dodała: W ostatnich latach łotewska scena technologiczna i przedsiębiorcza dogoniła naszych sąsiadów w krajach bałtyckich i Europie Wschodniej. Ta fuzja nie tylko pomoże skrystalizować tę pozycję, ale także zapewni nam platformę, która będzie miejscem docelowym dla największych talentów z całej Europy i świata.
Zarówno marki Printful, jak i Printify zostaną utrzymane w dającej się przewidzieć przyszłości, a firmy poinformowały, że obecni sprzedawcy i klienci mogą wkrótce spodziewać się nowych ofert na obu platformach.
Opracowano na podstawie informacji firm Printful i Printify