4 kroki z Digital StoreFront
6 gru 2016 14:56
Media drukowane są nieodzowne w branży restauracyjno-hote-larskiej – pełnią w niej funkcję zarówno produktu codziennego użytku, jak i istotnego kanału komunikacji. Środowisko to korzysta z szerokiego spektrum produktów drukowanych – od artykułów piśmiennych, przez menu, serwetki, podkładki na stół i pod napoje, po spersonalizowane mailingi i produkty reklamowe. Austriacka drukarnia Pfeiffer Werbung&Druck GmbH z Traun obsługuje rynek hotelarsko-restauracyjny od ponad 25 lat i doskonale zna jego potrzeby.
Biznes hotelarsko-restauracyjny to dosyć szerokie pole, od barów po ekskluzywne restauracje, od moteli po 5-gwiazdkowe hotele. W tak zróżnicowanym środowisku naszym celem jest dostarczanie klientom profesjonalnych rozwiązań charakteryzujących się optymalnym stosunkiem wartości do ceny – mówi Jürgen Mayr, szef działu w drukarni Pfeiffer Werbung&Druck GmbH. – Pozycjonujemy się jako dostawca full service, co oznacza, że wspieramy naszych klientów od pierwszego pomysłu po finalny produkt.
Wyspecjalizowany dział
Pfeiffer Werbung&Druck funkcjonuje jako oddział Pfeiffer Group i zatrudnia 25 osób. Wprowadził na rynek zaawansowane produkty i usługi z obszaru fotografii, grafiki, kreacji stron internetowych, prepressu i druku. Druk offsetowy jest realizowany w firmach partnerskich: Celowo odeszliśmy od druku i obecnie koncentrujemy się na projektowaniu graficznym i stron internetowych oraz na prepressie – wyjaśnia J. Mayr. – Drukujemy wyłącznie kolorowe i czarno-białe prace niskonakładowe w technologii cyfrowej. Prace kolorowe to wolumen rzędu 130 tys. stron A4 miesięcznie.
Marka C&C Pfeiffer to pakiet usług skierowany bezpośrednio do hoteli i restauracji. Klienci kupujący np. wino lub lody od C&C Pfeiffer otrzymują ofertę usług dodatkowych – m.in. wydrukowania zindywidualizowanego menu deserów czy karty win. W tym momencie wkracza Pfeiffer Werbung&Druck i zajmuje się realizacją usługi. Popularność tego rozwiązania była inspiracją do stworzenia platformy internetowej, na której klienci mogliby projektować produkty drukowane i bezpośrednio zlecać ich druk. Szacuje się, że w Austrii jest ponad 40 tys. biznesów hotelarsko-restauracyjnych; wiele z nich jest już klientami C+C Pfeiffer, lecz firma chce rozszerzyć ich grono poprzez platformę www.diegastroagentur.at, która w prosty i efektywny sposób pomoże stworzyć i wykonać wszelkiego rodzaju produkty drukowane. Segment ekskluzywnych restauracji nie jest naszą grupą docelową; na tym rynku przeważają biznesy, które nie mogą lub nie chcą zatrudniać agencji kreatywnej. To właśnie dla nich stworzyliśmy platformę oferującą produkty drukowane w atrakcyjnej szacie graficznej i przystępnej cenie – mówi Jürgen Mayr.
Po linii najmniejszego oporu
Realizacja opisanej idei naturalnie postawiła wyzwania natury technologicznej. Celem było doprowadzenie do sytuacji, w której klient wybiera z katalogu produktów na www.diegastroagentur.at szablon, personalizuje go i w ten sposób tworzy gotowy produkt. Pfeiffer Werbung&Druck do sterowania drukiem cyfrowym od wielu lat używa serwerów EFI Fiery i ceni sobie ich bogate funkcje oraz łatwość użytkowania. Naturalnym krokiem było więc bliższe przyjrzenie się produktom e-commerce i web-to-print oferowanym przez amerykańskiego producenta. Okazało się, że narzędzie Digital StoreFront (DSF) oferowało wszystkie potrzebne funkcjonalności. Dodatkowo DSF pozwala na wysoki poziom integracji pomiędzy portalem a produkcyjnym workflow, która – w opinii Jürgena Mayra – jest kluczowa, jeśli chodzi o wydajne i pomyślne działanie platformy internetowej. Wykorzystanie technologii JDF w całym workflow redukuje czasochłonne, rutynowe działania i zwiększa produktywność.
4 kroki do gotowego produktu
Łatwość użytkowania DSF przekłada się na zaledwie 4 kroki, jakie musi wykonać klient, aby otrzymać gotowy produkt: rejestracja, wybór produktu, personalizacja produktu i zamówienie. Dla grupy docelowej, do której chcieliśmy dotrzeć za pomocą www.diegastroagentur.at, interfejs musiał być absolutnie intuicyjny, aby doświadczenie zakupowe było pozytywne – mówi Jürgen Mayr. – Dzięki DSF klient może wybrać produkt, wprowadzić dane, załadować logo czy zdjęcie i natychmiast zobaczyć jego podgląd. Dla bezpieczeństwa może również stworzyć wydruk próbny w PDF.
Ciągły rozwój produktów
Jako dodatek do Digital StoreFront Pfei-ffer Werbung&Druck zamówiło również moduł XMPie, który łącznie z oprogramowaniem InDesign generuje szablony rozmaitych produktów i przechowuje je w sklepie internetowym. Wykorzystanie standardowych narzędzi takich jak InDesign naprawdę ułatwia tworzenie wzorów, co pozwala nam na ciągły rozwój naszej oferty produktowej. A to czyni platformę atrakcyjną – przekonuje szef działu. Moduł XMPie wykorzystywany jest również do personalizacji produktów drukowanych oraz np. do tworzenia akcji mailingowych poprzez platformę www.diegastroagentur.at. Digital StoreFront generuje produkcyjny plik PDF, który razem z pełną informacją o kliencie i zamówieniu jest przesyłany do workflow produkcyjnego Fiery i w większości przypadków drukowany jest cyfrowo przez Pfeiffer Werbung&Druck. Tylko większe nakłady oraz produkty specjalne, jak np. podkładki do piwa czy serwetki, zlecane są do produkcji w kooperacji. Opcja e-commerce Digital StoreFront została zainstalowana do fakturowania i obsługuje płatności kartami kredytowymi.
Jürgen Mayr jest przekonany, że platforma www.diegastroagentur.at dzięki technologii DSF pozwoliła jego firmie stworzyć unikalny produkt dla branży restauracyjno-hotelarskiej.
Artykuł sponsorowany