ăCała Polska czyta dzieciomÓ Đ uroczysty finał
6 gru 2016 14:42

19 grudnia ub.r. w warszawskim teatrze Buffo zorganizowano uroczysty finał kampanii społecznej ăCała Polska czyta dzieciomÓ połšczony z rozdaniem nagród w konkursie na najlepiej przeprowadzony Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom. Organizatorem akcji ăCała Polska czyta dzieciomÓ jest Fundacja ABCXXI, której prezes, Irena KoŸmińska, podkreœlała, że obecnie, kiedy rodzice majš dla swoich dzieci coraz mniej czasu, chwile poœwięcone wspólnemu czytaniu tworzš więŸ rodzinnš, a także rozwijajš pamięć dziecka i uczš je posługiwania się ładnym językiem oraz zachęcajš do sięgnięcia samemu po ksišżkę. Samo opowiadanie bajek nie może zastšpić czytania, a zaczynać należy Đ zdaniem organizatorów Đ już od dzieci w żłobkach (do tej idei nawišzuje projekt ministra kultury, aby do wyprawek dla niemowlšt dodawać ksišżki Đ red.). Symbolem akcji jest motyl, który w tym wypadku zastępuje tradycyjnego mola ksišżkowego. Prezes KoŸmińska zainteresowała akcjš wiele osób i firm. Patronatem objšł kampanię minister kultury Waldemar Dšbrowski, a sponsorem finału był International Paper-Kwidzyn. Ponadto w kampanię zaangażowały się m.in. firmy: Plus GSM, PKN Orlen, mBank, Multi Bank i media: ăPolitykaÓ, ăGazeta WyborczaÓ, PR, TVP. W teatrze Buffo obecni byli ich przedstawiciele, a także wiceminister kultury Rafał Skšpski i ambasador USA w Polsce Christopher Hill. O swoim udziale w akcji mówili Szymon Majewski, dziennikarz radiowej Trójki oraz rockman Paweł Kukiz; obaj nakręcili spoty reklamowe wspierajšce kampanię, a Paweł Kukiz przyznał, że dzięki niej po raz pierwszy od dawna przeczytał ksišżkę. Prezes IP-Kwidzyn Jerzy Majewski powiedział m.in. w swym wystšpieniu, że firma niemal natychmiast zdecydowała się na sponsoring kampanii ăCała Polska czyta dzieciomÓ, gdyż akcja nie tylko buduje relacje między rodzicami a dziećmi, ale także Đ patrzšc perspektywicznie Đ przysparza firmie przyszłych klientów, gdyż to, co się czyta, drukowane jest na papierze. Następnie przedstawiciele organizatorów i sponsorów wręczyli nagrody wyróżnionym w konkursie ăOgólnopolski Tydzień Czytania DzieciomÓ, w którym wzięło udział ponad 150 miast i miejscowoœci. Przyznano 15 statuetek oraz 36 wyróżnień dla szkół, przedszkoli, bibliotek i koordynatorów akcji. Ponadto wszyscy otrzymali kalendarz IP-Kwidzyn zawierajšcy wybrane baœnie Braci Grimm oraz ilustracje do nich wykonane przez dzieci pracowników firmy. Kampania będzie kontynuowana także w bieżšcym roku. IZ