Agfa wyodrębnia dział foto
6 gru 2016 14:44

Firma Agfa informuje, że z dniem 1 listopada 2004 roku pion Consumer Imaging (CI) zostanie wydzielony z Grupy Agfa-Gevaert w celu utworzenia nowej niezależnej grupy spółek z nowymi właœcicielami i pod nowš nazwš: AgfaPhoto. Decyzja o tym została podjęta przez zarzšd Agfa-Gevaert N.V. oraz Radę Nadzorczš i Walne Zgromadzenie akcjonariuszy Agfa-Gevaert AG. Nowa grupa spółek ze spółkš wiodšcš AgfaPhoto GmbH z siedzibš w Leverkusen obejmuje całoœć wczeœniejszej działalnoœci CI, innymi słowy komórki handlowe zajmujšce się filmami, obróbkš i sprzętem laboratoryjnym. AgfaPhoto przejmie całoœć majštku CI, w szczególnoœci wszystkie zakłady produkcyjne, znaki towarowe, patenty i technologie, zapasy i należnoœci. AgfaPhoto będzie nowym pracodawcš personelu CI. Spółka ta przejmie dotychczasowe umowy o pracę. Płace, œwiadczenia socjalne, systemy wynagrodzeń, œwiadczenia emerytalne itp. pozostanš bez zmian lub będš porównywalne. Nowymi właœcicielami AgfaPhoto będš: á 25% stanie się własnoœciš oœmiu członków kadry kierowniczej CI, którym przewodzi Eddy Rottie, obecny dyrektor naczelny pionu CI i przyszły prezes Agfa-Photo GmbH. á 55% kapitału AgfaPhoto GmbH zostanie objęte przez Nann Beteiligungsholding GmbH, Monachium, którego udziałowiec zarzšdzajšcy, dr Hartmut Emans bardzo dobrze zna działalnoœć Agfy w zakresie fotografii á 10% stanie się własnoœciš Highfields Capital, Boston. Spółka ta posiada już znaczšcy pakiet akcji Agfa-Gevaert N.V. á 10% zostanie objęte przez Abrams Capital, Boston. Ta szanowana spółka holdingowa inwestuje w branżę fotograficznš po raz pierwszy. W pierwszej połowie 2004 roku CI odnotował znaczšcy spadek sprzedaży i poniósł znacznš stratę operacyjnš. Mimo wszystko spółka ma bardzo solidny bilans, w którym na przykład kapitał własny wynosi ponad 300 milionów euro (ponad 40% sumy bilansowej), a œrodki pieniężne 72 miliony euro. Tym samym AgfaPhoto ma wysokš płynnoœć. Ponadto nowa spółka zostanie uwolniona od wszelkich zobowišzań z przeszłoœci, które przejmie Agfa. Obejmujš one na przykład zobowišzania emerytalne wobec byłych pracowników CI. W przyszłoœci AgfaPhoto nie będzie również obcišżona udziałem w kosztach spółki macierzystej i powinna być w stanie korzystać z mniej kosztownych usług niż usługi wczeœniej œwiadczone przez piony centrali. Oczekuje się, że wynik operacyjny poprawi się o około 20 milionów euro wskutek tylko tych dwóch ostatnich czynników. Znak towarowy Agfa, w tym romb, jest niezwykle cennym walorem, zwłaszcza w działalnoœci zorientowanej na konsumenta, a AgfaPhoto będzie także mogła stale używać go w przyszłoœci na swoich produktach fotograficznych. Ponadto spółka przejmie wszystkie zarejestrowane znaki towarowe CI i będzie promować markę AgfaPhoto dla swoich nowych produktów. Filmy, papier fotograficzny i chemikalia oraz sprzęt i usługi laboratoryjne pozostanš nadal w centrum uwagi AgfaPhoto. Kierownictwo przeprowadziło dokładnš analizę wszystkich jednostek organizacyjnych i zainicjowało opracowanie obszernego pakietu działań naprawczych. Niezależnie od tego uruchomiona została duża liczba przedsięwzięć majšcych na celu poszerzenie podstawowego asortymentu produktów. Obejmujš one na przykład poszerzenie asortymentu minilab w niższym segmencie rynku i wprowadzenie nowego segmentu produktowego ăinkjetÓ. W tym zakresie AgfaPhoto uzyskała od Agfa-Gevaert dostęp do technologii inkjet, co umożliwia jej wejœcie na ten rosnšcy rynek z odpowiednimi gatunkami papieru, a może nawet z kompletnymi systemami. AgfaPhoto nie będzie konglomeratem, ale œredniej wielkoœci grupš spółek. To nie tylko oznacza niższe koszty ogólne; oznacza to między innymi krótsze œcieżki decyzyjne, większš swobodę działania, elastycznoœć i przejrzystoœć. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa