Akademia Atrium
6 gru 2016 14:56
Akademia stanowi rozszerzenie dotychczasowej działalności firmy Atrium w dziedzinie szkoleń. Pierwsze spotkanie z tego cyklu odbyło się 30 listopada 2012 w Opolu, kolejne – 18 stycznia br., także w siedzibie firmy.
Pierwsze spotkanie poświęcone reklamie wielkoformatowej odbyło się 30 listopada 2012 roku w Opolu. W formie wykładów oraz interaktywnych warsztatów poprowadził je wykładowca i projektant Mariusz Wszołek. Współpracował on w zakresie tworzenia wizerunku i strategii komunikacyjnych z takimi markami jak: Media Markt, Anotis, Uniwersytet Wrocławski, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Merc, Fundacja Krzyżowa dla Porozumienia Europejskiego. Na co dzień wykłada w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz w Instytucie Grafiki SWPS.
Podczas Akademii Atrium #1 uczestnicy poznali koncepcje pracy kreatywnej nad reklamą, stosowane przez największe i najlepsze agencje reklamowe na świecie. Szkoleniowiec przedstawił funkcję reklamy i polską estetykę robienia reklam. Zaprezentowany został podział społeczeństwa (publiczności) na 7 grup: katalogistów, narodowców, kreatywnych, bling-bling, szarych, alternatywnych oraz biznes style.
Padło też słowo o wierzeniach ludowych na okoliczność reklamy oraz omówione zostało kluczowe zagadnienie... dlaczego nie można nie robić reklamy.
Podczas kreatywnej pracy warsztatowej uczestnicy mieli za zadanie zaprojektować reklamę dla marki Absolut; jej temat to „Marzenie, którego nie da się spełnić”.
Po szkoleniu i warsztatach uczestnicy spragnieni zagadnień bardziej technicznych mogli w demo-roomie firmy Atrium zobaczyć najnowszy ploter ekosolwentowy Zenith A1802S.
Firma Atrium często organizuje konferencje i seminaria, podczas których uczestnicy szkoleń gruntownie poznają oferowane maszyny i media oraz uzyskują wsparcie techniczne. Z tych szkoleń nigdy nie zrezygnujemy. Akademia Atrium zaoferuje naszym klientom dobrej jakości szkolenia z projektowania graficznego dla reklamy wielkoformatowej mające na celu odświeżenie i uzupełnienie ich wiedzy na temat projektowania. Mam nadzieję, że szkolenia te będą źródłem inspiracji do tworzenia nowych, kreatywnych, znakomitych warsztatowo projektów. Jakże często w pośpiechu dnia codziennego zapominamy o tym, iż w rękach twórców reklam spoczywa ogromna moc, moc tworzenia naszej rzeczywistości. Przecież to od nich zależy, jak będą wyglądały nasze ulice, galerie handlowe, elewacje. W Akademii Atrium zawsze będziemy stawiać na jakość. Do współpracy będziemy starali się pozyskać najlepszych wykładowców, projektantów, praktyków druku wielkoformatowego, którzy zapewnią ciekawe i inspirujące zajęcia w formie wykładów i interaktywnych warsztatów – zapowiada Katarzyna Juchkiewicz, pomysłodawczyni Akademii.
Główny temat drugiej Akademii Atrium, która odbędzie się 18 stycznia br. w opolskiej siedzibie firmy Atrium, to fototapety w aranżacji wnętrz.
Prelegentem Akademii będzie Justyna Smolec, która na co dzień prowadzi autorską pracownię projektowania wnętrz i architektury, gdzie tworzy zarówno koncepcje przestrzeni mieszkalnych i obiektów użyteczności publicznej, jak i projekty mebli. W swoich aranżacjach wykorzystuje fototapety i folie dekoracyjne kierując się przy tym zasadą zachowania równowagi kolorystycznej, materiałowej i stylistycznej. Justyna Smolec od 12 lat jest związana z miesięcznikiem „Dobre Wnętrze”.
Uczestnicy drugiej edycji Akademii Atrium będą mogli się dowiedzieć, w jaki sposób poszerzyć zakres swojej działalności o druk fototapet. Jak już zostało wspomniane, spotkanie będzie poświęcone tematyce wykorzystania folii dekoracyjnych i fototapet w dekoracji wnętrz. Przedstawione zostaną zasady stosowania perspektywy i złudzeń, gry kolorem i oświetleniem oraz zasady dobrego druku i aplikacji. Zdaniem organizatorów przekazana przez prelegentkę wiedza znacznie ułatwi przyszłą współpracę pomiędzy uczestnikami konferencji a projektantami.
Na zakończenie spotkania specjaliści firmy Ikonos zaprezentują folie dekoracyjne, płótna, fototapety. W demo-roomie Atrium można będzie także zapoznać się z ploterami ekosolwentowymi Mutoh Valuejet 1638 i Zenith A18028.
W Atrium pragniemy nadążać nie tylko za nowinkami technicznymi dotyczącymi maszyn i materiałów eksploatacyjnych, chcemy również śledzić światowe trendy w projektowaniu. Pamiętajmy również, że dobry design jest wartością dodaną w pracy nad każdym produktem i przekłada się na wyższą cenę dobrze zaprojektowanego produktu. Oferta szkoleń Akademii Atrium stanowi doskonałe narzędzie pomocowe dla agencji reklamowych i drukarń, które przyczyni się do rozwoju ich działalności – mówi Katarzyna Juchkiewicz.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Atrium