Bezpieczny outdoor
6 gru 2016 14:49

W dobie zalewającej nas reklamy zewnętrznej wielkiego i małego formatu trudno jest stworzyć dobrej jakości nośnik reklamowy, który wyróżni się wśród innych i przyciągnie wzrok odbiorcy dobrym wykonaniem i trwałością. Szczególnie w okresie zimowym, kiedy tablice reklamowe, banery czy aplikacje samochodowe narażone są na działanie szkodliwych warunków atmosferycznych, nieodłącznym elementem reklamy outdoroowej stają się laminaty. Wilgoć, kurz i promieniowanie UV wpływają negatywnie na jakość grafiki reklamowej, powodując znaczne obniżenie jej wartości marketingowych. Odpowiednio dobrany laminat zabezpiecza wydruk przed wilgocią i zadrapaniami, przedłużając żywotność ekspozycji nawet o kilka lat. Dodatkowo folie ochronne naklejone na grafikę, rozpraszając i załamując światło, powodują poprawę nasycenia barw obrazu, a co za tym idzie – estetyki pracy. Nie sposób również nie wspomnieć o innych zaletach takich jak uzyskanie pożądanych efektów wykończenia oraz zabezpieczenie nośnika reklamowego na czas montażu i transportu. Trwałość zabezpieczonej reklamy zależy od rodzaju zastosowanego laminatu. Szeroka gama folii ochronnych znajdująca się w ofercie PHP Lambda Sp. z o.o., generalnego dystrybutora folii ORACAL, stwarza ogromne możliwości wykorzystania tego rodzaju materiałów w reklamie zewnętrznej. Niezbędne dla właściwej ochrony grafiki jest przestrzeganie podstawowych zasad laminacji. Pierwsza z nich to łączenie laminatów tylko z materiałami o podobnej strukturze chemicznej i zbliżonym procesie produkcji (patrz tabela). I tak folie monomeryczne należy zabezpieczać laminatami monomerycznymi ORAGUARDŸ200 lub ORAGUARDŸ210, a wyższej jakości folie polimerowe z serii ORAJETŸ3551 lub ORAJETŸ3551RA – laminatami polimerowymi ORAGUARDŸ215 lub wylewanymi ORAGUARDŸ290F. Stosowane na samochodach folie typu CAST (wylewane) należy łączyć tylko z laminatami wylewanymi: ORAGUARDŸ290GF (50 mikronów) lub ORAGUARDŸ293GF (30 mikronów). Kolejną zasadą jest odpowiednie wysuszenie wydruku przed laminowaniem. Zapewnia to zupełne odparowanie rozpuszczalników, które mogą wchodzić w reakcję chemiczną z klejem powodując częściową utratę jego właściwości. Pozostawienie materiału do wyschnięcia przez minimum 48 godzin zapobiega nadmiernemu naprężeniu lub rozwarstwianiu się połączonych mediów. Równie ważny jak dobór właściwej folii ochronnej jest wybór odpowiedniego urządzenia laminującego. Każda drukarnia wielkoformatowa powinna posiadać w swoim wyposażeniu przynajmniej jeden z wielu dostępnych na rynku laminatorów. W zależności od rodzaju i wielkości wykonywanych zleceń można wybierać pomiędzy tańszymi laminatorami do laminowania na zimno (NEOLAM C) a droższymi wielofunkcyjnymi urządzeniami do laminowania na zimno i na gorąco (NEOLAM S, M, H). Dostępne są także urządzenia do równoczesnego stosowania obu metod laminacji (NEOLAM DUAL). Warto również zauważyć, że poza pełnieniem swojej podstawowej funkcji laminatory mogą być także wykorzystywane do aplikacji folii i transferów na podłożach reklamowych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.neolt.com.pl. Artykuł sponsorowany