Targi towarów konsumpcyjnych Christmasworld, Paperworld i Creativeworld zainaugurowały swój nowy sezon biznesowy, prezentując we Frankfurcie wiodące tematy branżowe. 3051 wystawców z 74 krajów zaoferowało nowe produkty do dekoracji, papiery, materiały biurowe, a także artykuły hobbystyczne, rzemieślnicze i artystyczne. Dzięki licznym innowacjom, nietypowym prezentacjom i atrakcyjnemu programowi towarzyszącemu odbywające się jednocześnie trzy międzynarodowe wystawy przyciągnęły w tym roku około 84 000 odwiedzających ze 163 krajów.
Aktualność tematów branżowych i międzynarodowy charakter imprezy sprawiają, że trio targowe staje się niezbędną platformą biznesową dla przemysłu i handlu. Nasze targi łączą światowych graczy branżowych w jednym miejscu. Ten osobisty kontakt jest kluczem do sukcesu całego sektora dóbr konsumpcyjnych w erze cyfrowej – mówi Detlef Braun, dyrektor zarządzający Messe Frankfurt.
Międzynarodowe targi papieru, materiałów biurowych i artykułów piśmienniczych przez 4 dni koncentrowały się na innowacjach i dominujących w branży trendach. Na samych tylko targach Paperworld swoje produkty i usługi zaprezentowało 1591 wystawców z 69 krajów. Według przeprowadzonego badania ankietowego około 2/3 wystawców jest bardzo zadowolonych z efektów rozmów i nawiązanych kontaktów. Prawie 80 proc. wystawców wskazało też na osiągnięcie swoich celów targowych.
Jak komentują organizatorzy, Frankfurt jest i pozostanie niezbędną platformą biznesową, pomimo niewielkiego spadku liczby odwiedzających, jaką odnotowano w tym roku. Jednocześnie Paperworld umocnił swoją pozycję najbardziej międzynarodowych targów branży artykułów papierniczych, a także podkreślił pionierską rolę na rynku innowacji i trendów w branży. Według ankiety przeprowadzonej wśród gości 92 proc. odwiedzających targi było bardzo zadowolonych z oglądanego asortymentu.
Oprócz Niemiec większość uczestników pochodziła z Włoch, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii, a także z Chin i USA. Szczególnie duży wzrost liczby zwiedzających przypadł na Portugalię, Grecję, Arabię Saudyjską i Brazylię. Wielu wystawców podkreśliło rosnącą międzynarodowość odwiedzających, w tym Ralf Heilig, dyrektor handlowy Hallmark Germany: Jesteśmy zachwyceni jakością wydarzenia pod wieloma względami.
Ale szczególnie cieszy nas międzynarodowy charakter imprezy. Nawiązaliśmy kontakty z klientami z wielu krajów Europy Wschodniej, jak również z gośćmi z odleglejszych krajów takich jak Madagaskar, co było dla nas sporym zaskoczeniem.
Targi Paperworld z roku na rok umacniają pozycję lidera prezentując unikalną gamę materiałów biurowych, produktów lifestyle'owych i artykułów piśmienniczych dla segmentu biznesowego, co czyni je jedyną imprezą targową na tak wielką skalę. Zainteresowanie odwiedzających oferowanymi produktami jest równomiernie rozłożone na poszczególne segmenty tematyczne. Szczególnie pożądane są dokumenty biurowe i materiały wysyłkowe (34 proc.), a następnie przybory do pisania i rysowania, sprzęt biurowy i pomoce organizacyjne, kalendarze, notesy, a także drukarki i akcesoria IT. W tym roku produkty prezentowane były w dwóch kategoriach: „wizjonerskie biuro” i „trendy papiernicze”. Program towarzyszący targom zapewniał nowe inspiracje szczególnie w zakresie asortymentu, pomysłów i doświadczeń w obszarze PoS, a także najnowszych trendów w projektowaniu witryn i ekspozycji sklepowych.
We wszystkich grupach produktów istnieje silna tendencja do oszczędzania zasobów w zakresie przetwarzania produktów i recyklingu. Jako międzynarodowa platforma dla rynku biurowego i artykułów piśmienniczych oraz swego rodzaju zwierciadło branży, Paperworld od lat koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i ochronie środowiska. Przykłady działań obejmują takie inicjatywy, jak na przykład Dzień Zrównoważonego Biura oraz partnerstwo z Niemiecką Agencją Zasobów Odnawialnych (FNR), która na targach przedstawiła prezentację „Biuro Odnawialne”.
Na Paperworld 2020 zauważyliśmy, że wielu wystawców podkreśla teraz także swoje zrównoważone produkty. Ochrona środowiska i zrównoważony rozwój to nie tylko krótkotrwałe trendy. Wręcz przeciwnie, świadomość tych zagadnień jest mocno zakorzeniona w papierze, artykułach biurowych i całym sektorze artykułów papierniczych. Jeśli chcesz pozostać otwartym na przyszłość, nie możesz pozwolić sobie na zignorowanie tego tematu – mówi Michael Reichhold, dyrektor targów Paperworld.
Jak zawsze jednym z istotnych elementów wystawy pozostają trendy w kolorystyce. W tym roku można było obserwować powrót do eleganckich ciemnych odcieni niebieskiego i zielonego w połączeniu ze złotymi wzorami ale jednocześnie pastelowych detali w kolorach turkusowym i różowym. Oba trendy w dekoracjach i wystroju nadają wyrafinowany, ale świeży wygląd każdemu pomieszczeniu biurowemu. Barwy lata z jasnymi kolorami pojawiają się coraz częściej jako powiew nowości, podczas gdy motywy geometryczne, tym razem silnie inspirowane elementami Art Deco, pozostają nadal modne.
Równolegle z trendami kolorystycznymi w świecie produktów, ważną rolę odgrywała podczas tegorocznej wystawy tematyka oszczędzania zasobów w pracy. Dzięki nowoczesnej technologii praca zdalna i biura domowe stają się energooszczędnymi, inteligentnymi rozwiązaniami alternatywnymi. Wielu wystawców w segmencie biurowym zaprezentowało swoje cyfrowe tablice, narzędzia do podłączania laptopa, a nawet inteligentne przybory do pisania.
Potrójne targi towarów konsumpcyjnych ponownie odbędą się w przyszłym roku, w terminach: Christmasworld: 29 stycznia – 2 lutego 2021 r. oraz Paperworld i Creative-world: 30 stycznia – 2 lutego 2021 r.
Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ