Centrum Elektronicznej Kreacji Obrazu
6 gru 2016 14:43
Powstała 10 lat temu przygotowalnia Mipo założona przez Krzysztofa Mijala i Andrzeja Polaka wiadczyła usługi dla agencji reklamowych, wydawnictw i drukarń. Szybkie zmiany w poligrafii wynikajšce z postępu technicznego, w tym coraz szerszego stosowania technik elektronicznego przetwarzania obrazu zmniejszały zapotrzebowanie na usługi przygotowalni. Znacznie wzrosły natomiast oczekiwania wobec jakoci projektowania i obsługi w szerokim zakresie produkcji reklamowych.
Spółka z nowoczesnym wyposażeniem ădotrwałaÓ do 1998 roku Đ wtedy wspólnicy postanowili się rozdzielić. Krzysztof Mijal, który jeszcze wczeniej prowadził firmę Amid (obsługa wydawnicza, organizacja eventów) przeniósł firmę z Zacisza do ródmiecia na ul. Dzielnš 6. Z uwagi na dorobek i referencje obu firm zachowany został podział prac oraz oczywicie nazwy i logo.
W nowej siedzibie zmniejszyła się iloć prac w przygotowalni, natomiast rozwijało się studio graficzne. Uzupełniane też było wyposażenie firmy o nowej generacji komputery i profesjonalne oprogramowanie.
Coraz większy nacisk kładlimy na jakoć projektowania graficznego i kompleksowš obsługę wydawniczš. Prawie wszystkie prace projektowane w naszym studio sš również przez nas przygotowywane do druku i następnie kierowane do drukarń. Dobra znajomoć poligrafii bardzo nam ułatwia spełnianie oczekiwań naszych klientów. Wykonujemy szeroki wachlarz projektów od wizytówek poprzez ulotki reklamowe, foldery, reklamy prasowe, katalogi, kalendarze czy plakaty. Niektóre prace sš bardzo wysublimowane: stosowane sš różne podłoża drukowe, folie, specjalne lakiery itp. Wykonujemy kompleksowo projekty materiałów reklamowych wraz z sesjami fotografii cyfrowej i zapewnieniem druku zwojowego dla m.in. dużych centrów handlowych.
Bardzo dobre rozeznanie rynku poligraficznego i wieloletnie kontakty z drukarniami pozwalajš na optymalne wybieranie odpowiedniego miejsca drukowania konkretnej pracy w zależnoci od założonej specyfiki projektu, technologii druku oraz oferty cenowej Đ mówi Krzysztof Mijal.
Obecnie dziedzinš priorytetowš w działalnoci Mipo jest druk cyfrowy Đ przed kilkoma miesišcami została uruchomiona nowa maszyna Xerox DC 12. Szkoda, że wród zleceniodawców znajomoć nowych, bardzo interesujšcych możliwoci, które daje stosowanie druku cyfrowego, jest niejednokrotnie zaskakujšco niska. Mipo stara się to zmieniać.
Drugš dziedzinš, w której firma chce się rozwijać wiadczšc usługi dla wydawców jest przekładanie tego, co jest przygotowane do druku, na strony internetowe. Dotychczas było to kilka pozycji wydawniczych, w tym obszerne objętociowo katalogi. Zostały przyjęte z dużym zainteresowaniem. Głównymi klientami nadal działajšcej przygotowalni obok studia kreacji graficznej sš duże reklamowe agencje sieciowe, natomiast w zakresie kompleksowej obsługi Đ od projektu do wykonania gotowych druków Đ przede wszystkim firmy turystyczne, budowlane, biura organizujšce wystawy i konferencje oraz sieci handlowe. Mipo ma również na swoim koncie kilka kompleksowo wykonanych prac dla zleceniodawców zagranicznych w formie katalogów i folderów dla tour operatorów z Turcji, Indonezji i Kenii. W dwóch ostatnich przypadkach były to produkcje eksportowe. Współpraca z tymi agencjami zagranicznymi jest cišgle utrzymywana; wkrótce będzie dla nich przygotowywana nowa edycja katalogów w kilku językach, które zostanš rozesłane do różnych krajów europejskich.
Mipo/Amid ma dobrš pozycję na rynku i rzeszę stałych klientów. Najbliższy okres to Đ poza cišgłym doskonaleniem warsztatu i jakoci projektowania graficznego wraz z web-design Đ rozwijanie dziedziny druku cyfrowego w zakresie wydajnoci i możliwoci aplikacji. Tradycje, olbrzymie dowiadczenie i długa lista referencji to dobre atuty i argumenty pozwalajšce cišgle skutecznie działać. AO