Firma HP wystawiła się na majowych targach Interpack z 400-metrowym stoiskiem i hasłem „Digital Supermarket”. W ten sposób chciała pokazać brand managerom, sprzedawcom oraz producentom opakowań i etykiet, jakie możliwości niosą opakowania wydrukowane cyfrowo przy wykorzystaniu maszyny HP Indigo WS6000 oraz innych rozwiązań bazujących na technologiach inkjetowych.
Właściciele marek szukają dziś sposobów na dodanie wartości swoim produktom i odróżnienie ich od konkurencji – mówi Alon Bar-Shany, wiceprezes i dyrektor zarządzający oddziałem Indigo w firmie HP. – Maszyna cyfrowa HP Indigo, dzięki jakości tak dobrej lub nawet lepszej niż w przypadku technologii fleksograficznej, pozwala na szybkie i łatwe odświeżanie marek oraz dostosowywanie etykiet i opakowań do promocji sezonowych, specjalnych eventów czy nawet wersji językowych. Wielu właścicieli marek odkryło także korzyści ze stosowania technologii cyfrowej przy tworzeniu prototypów i badaniach rynkowych, co pozwala na oszczędne testowanie produktów, nawet na ostatecznych podłożach.
Zwiedzający stoisko HP w Düsseldorfie mogli się przejść wzdłuż półek sklepowych wypełnionych markowymi towarami, m.in. butelkami z winem, żywnością, farmaceutykami, produktami health&beauty, artykułami przemysłowymi i gospodarstwa domowego, których opakowania wykorzystują moc druku cyfrowego. Firma wskazywała im korzyści ze stosowania technologii cyfrowej w produkcji opakowań i etykiet, a wśród nich: szybki czas reakcji, krótszy łańcuch dostaw i czas wprowadzania produktów na rynek oraz zmniejszenie zapasów i strat.
Od wprowadzenia na rynek maszyny HP Indigo WS6000 Digital Press, w ponad 40 krajach pracuje już 200 jej modeli. Urządzenia trafiły do wiodących producentów opakowań i etykiet, zwiększając gamę oferowanych produktów oraz wydajność i elastyczność ich zakładów. Maszyna pozwala m.in. na obsługę szerokiej gamy podłoży o grubości 12-450 mikronów i – co za tym idzie – tworzenie wysokiej jakości etykiet (również termokurczliwych), opakowań z tworzyw giętkich i pudełek składanych, także z drukiem zmiennych danych oraz dokładną reprodukcją barw wg skali Pantone. Jak twierdzi firma HP, maszyna jest odpowiednia dla tych producentów, którzy pragną wejść na nowe rynki i czerpać z nowych źródeł dochodów, przyciągnąć kolejnych klientów lub sprzedawać innowacyjne produkty swoim obecnym odbiorcom.
Z wartością dodaną
Maszyna HP Indigo WS6000 Digital Press współpracuje z serwerem HP SmartStream IN100 Labels and Packaging Print (napędzanym przez EskoArtwork) oraz urządzeniami do produkcji pudełek z tektury falistej KAMA i Digicom 2 firmy AB Graphic International (to ostatnie promowało funkcje drukarki HSA MiniTouch wyprodukowanej przez HSA Systems – partnera HP, wykorzystującej technologię HP SPS – Specialty Printing Systems). Co więcej, na stoisku HP firma EskoArtwork prezentowała rozwiązanie do zarządzania cyklem projektowym, stworzone specjalnie z myślą o profesjonalistach z sektora opakowań, właścicielach marek i sprzedawcach.
Rozwiązaniem po raz pierwszy prezentowanym publicznie na targach Interpack był również Print and Apply L30 Label Dispenser firmy HSA Systems. To niedrogie rozwiązanie – za pośrednictwem interfejsu użytkownika MiniTouch – wykorzystuje technologię HP TIJ 2.5, co pozwala nie tylko na drukowanie kodów bezpieczeństwa lub umożliwiających śledzenie produktów, ale także niskonakładowych cyfrowych etykiet do personalizacji (z pustą powierzchnią).
Drukarka HSA MiniTouch wykorzystuje czarny lub niewidoczny atrament do produkcji bitmap, kodów kreskowych, tekstu, dat lub godzin, powszechnie używany do celów związanych z bezpieczeństwem i śledzeniem produktów oraz umożliwia sprzedawcom nadawanie indywidualnych informacji o produkcie, usprawniając w ten sposób kontrolę magazynów.
Wśród cyfrowych korzyści
Vila Etiketten z Bredy w Holandii rozszerzyła swój cyfrowy park maszyn o kolejne urządzenie z rodziny HP – model Indigo WS6000 – by nadążać za zwiększającym się zapotrzebowaniem na etykiety o zmiennej treści. Wielu naszych klientów, którzy w przeszłości pracowali na konwencjonalnych drukarkach, stwierdza, że dostrzegają oszczędności związane z wyborem druku cyfrowego – wyjaśnia Robbert Vugts, dyrektor zarządzający, Vila Etiketten. – Klienci nie muszą już zamawiać 20 tys. etykiet, jeśli potrzebują tylko kilku tysięcy i nie mają potrzeby gromadzenia zapasów. Zamiast tego w każdej chwili mogą po prostu domówić etykiety i być pewni, że my je dostarczymy
– jest to kluczowe dla niektórych naszych klientów detalicznych, którzy w krótkim czasie muszą zamawiać etykiety do promocji najnowszych kampanii – wyjaśnia.
Od niemal 20 lat August Faller KG skupia się na zadruku pudełek składanych dla przemysłu farmaceutycznego. Firma działa w czterech różnych miejscach w Niemczech i produkuje także ulotki, etykiety oraz produkty kombinowane.
Od kiedy zainstalowaliśmy maszynę HP Indigo WS6000 Digital Press, nasza wydajność wzrosła – powiedział Wolfgang Staudt, dyrektor PharmaServiceCenter Labels, Faller. – Dla naszych klientów z sektora farmaceutycznego wykonujemy więcej prac niskonakładowych. Co więcej, również przepływ pracy – od przygotowalni do procesów wykończenia – poprawił się wraz z zakupem nowego urządzenia. Nasi klienci wymagają, aby kolory były zgodne z ich barwami korporacyjnymi, a to – dzięki systemowi zarządzania barwą na maszynie – możemy bez trudu osiągnąć.
Na podstawie informacji firmy HP opracowała DA