Antalis Poland to firma sprzedajšca najwięcej papierów, to największy dystrybutor, dysponujšcy największym zapleczem. Co sprawia, że klienci najchętniej zaopatrujš się włanie w Antalis Poland?
ăCzołowa pozycja jest zastrzeżona dla tych firm, które klienci postrzegajš jako liderów. (A nie pretendentów do tronu). Najbardziej agresywni liderzy bez wahania atakujš sami siebie nowymi pomysłamiÓ Đ napisał w niedawno wydanej ksišżce Jack Trout, jeden z najbardziej wpływowych amerykańskich ekspertów w dziedzinie zarzšdzania strategicznego. 25% udziału w rynku papierów i 52% w rynku papierów ozdobnych to wynik zapewniajšcy firmie Antalis Poland pozycję niekwestionowanego lidera. Pierwszy serwis próbkowy, pierwszy sklep internetowy, pierwszy system obsługi sprzedaży on-line, pierwszy magazyn centralny, po raz pierwszy sprzedaż za porednictwem sprzedawców wewnętrznych i konsultantów Đ to tylko niektóre z wielu przykładów prekursorskich działań firmy. Jest już regułš, że nowe pomysły wprowadzane przez Antalis Poland stajš się standardami obowišzujšcymi w firmach branży papierniczej. Ze względu na pozycję lidera sš to zawsze pomysły, które w pierwszej kolejnoci odpowiadajš na nowe potrzeby klientów, nie na ewentualne działania konkurencji, statystyki czy choćby modę na nowe technologie. To włanie wyróżnia strategię firmy. Przykładami takich prekursorskich działań z przeszłoci, stanowišcych obecnie swoisty kanon, sš m.in.: wprowadzenie formy sprzedaży poprzez konsultantów składajšcych wizyty klientom i sprzedawców przyjmujšcych zamówienia telefoniczne oraz wprowadzenie systemu kontroli kredytów pozwalajšcego przedłużyć czas spłaty i otwarcie limitu kredytowego.
Koncentrujemy się na działaniach i inwestycjach, które sprawiajš, że w przypadku naszej firmy możemy mówić o naprawdę wyjštkowej jakoci serwisu Đ mówi Jacek Nitecki, Dyrektor Zarzšdzajšcy Antalis w regionie Europy rodkowo-Wschodniej. Đ Chodzi oczywicie o produkty, ale najważniejsza jest współpraca z osobami wykorzystujšcymi możliwoci papierów i wszystko, co tej współpracy dotyczy. Pozycja lidera jest wyjštkowa włanie przez to, że nie wystarczy ăczerpać z wzorcówÓ czy ădostosowywać się do zmiennych wymagań rynkuÓ. Sami tworzymy te wzorce i dbamy o ich utrzymanie niezależnie od działań i pomysłów firm konkurujšcych ze sobš. ăJeli chcesz wygrywać Đ współpracuj z namiÓ Đ takie jest nasze przesłanie. Współpracuj, tzn. traktujmy się jak partnerów, rozmawiajmy, słuchajmy siebie.
Tym, co łšczy wszystkie nowe pomysły, nie jest bynajmniej sama idea rozwoju czy doskonalenia poszczególnych gałęzi. Istotnym powodem działań jest obszar okrelany jednym, krótkim słowem: serwis. Serwis Đ czyli współpraca z klientem. Wokół niej koncentrujš się wszelkie działania firmy. Oto przykład: propozycja każdego z 1500 produktów jest włšczana do oferty na podstawie badań i konsultacji z nabywcami. ă1500 to duża liczbaÓ Đ mógłby powiedzieć kto obserwujšcy rynek pod kštem statystyki. Nie chodzi tu jednak o bicie rekordu. Każdy pojedynczy produkt z oferty Antalis Poland został zaproponowany pod kštem bardzo konkretnych potrzeb i oczekiwań osób wykorzystujšcych niezwykłe możliwoci papierów, i to osób konkretnych, nie ăstatystycznychÓ klientów. Zarówno konsultanci, sprzedawcy, jak i telemarketerzy na bieżšco pytajš nabywców o ich opinie, i te włanie opinie decydujš o kształcie i kierunku rozwoju firmy.
Firma działajšca pod szyldem międzynarodowego koncernu Antalis od 1 marca 2001 roku, została założona przed już prawie 12 laty przez Jacka Niteckiego. W 1993 roku Nitech stworzył spółkę joint-venture z koncernem Arjo Wiggins Merchants (obecnie Antalis), trzecim na wiecie i największym dystrybutorem papieru w Europie. Prócz papierów doskonale znanych poligrafii, Antalis Poland oferuje materiały do druku wielkoformatowego i inne tworzywa stosowane w reklamie zewnętrznej, materiały do pakowania dla poligrafii, papiery do kopiowania oraz kolekcje konfekcjonowanych papierów, kartonów i kopert ozdobnych dla odbiorców detalicznych pakowanych po 25 sztuk w formacie A4. Powyższym segmentom odpowiadajš w strukturze firmy cztery sektory:
Papiery dla Poligrafii, Materiały Opakowaniowe dla Poligrafii, Papiery dla Biur oraz Visual Communication.
Siedem tysięcy ton stałych zapasów magazynowych gwarantuje klientom stabilnoć dostaw i terminowoć. Scentralizowana logistyka pozwala za pomocš jednego magazynu zagwarantować realizację zamówień do 24 godzin na terenie całego kraju, bez względu na lokalizację. W grudniu 1999 roku firma rozpoczęła użytkowanie największego w swojej historii centrum dystrybucyjnego o obszarze 12 tys. m2. Wartoć tej inwestycji to 20 mln zł.
Dzisiaj firma Antalis Poland jako jedyna w branży dystrybucji papieru dysponuje sklepem internetowym zapewniajšcym przystosowany do najbardziej indywidualnych potrzeb klientów system sprzedaży, działajšcy w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że przy dokonywaniu rezerwacji przez Internet automatycznie drukowane sš w magazynie bon zamówienia oraz faktura, miejsce dowozu natychmiast umieszczane jest w bieżšcym planie dostaw, a rezerwacja produktów zagwarantowana jest w tej samej chwili bez względu na iloć aktualnych zamówień na terenie całego kraju. Co jednak najważniejsze, dzięki osobistym kodom dostępu system pozwala ăbez wychodzenia z biuraÓ na korzystanie z indywidualnie ustalanych cen i warunków płatnoci oraz na wglšd w aktualny stan zapasów magazynowych. Sklep www.antalink.pl działa w trybie on-line, w dni powszednie od 8.00 do 21.00.
Od czerwca 2000 roku działa w Antalis Poland specjalna infolinia o produktach. Serwis próbkowy Antalis Poland był także pierwszš tego typu inicjatywš w Polsce. Dzięki serwisowi można zamawiać pojedyncze arkusze papierów wraz z ich ekspresowš dostawš. Usługa umożliwia klientom zamówienie małych iloci papieru do wykonania prób zadruku lub makiet.
Papetee Đ Studio Papieru to pierwsze w Polsce studio prezentacji niezwykłych możliwoci papieru. Tu spotykajš się artyci, nabywcy i specjalici, którzy wspólnie odkrywajš najniezwyklejsze i całkiem niezwykłe tajemnice papierów ozdobnych. Warsztaty, szkolenia i prezentacje odbywajšce się w Papetee cieszš się wielkim zainteresowaniem zarówno projektantów jak i wykonawców. Dodatkowym ródłem ułatwiajšcym zapoznanie się z papierami pod kštem ich walorów artystycznych i projektowych jest wydawany na najwyższej jakoci papierach ozdobnych kwartalnik ăText&CoverÓ.
Centrum Sztuki Współczesnej przyznało firmie prestiżowš nagrodę za długofalowy sponsoring. Prócz odbywajšcych się w Polsce wystaw najważniejszych wiatowych twórców: ăGendaiÓ, Kawama, Papapietro i artystów polskich (Gierałtowski), Antalis Poland wspiera także takie imprezy artystyczne, jak: Wystawa Laureatów Nagrody Pritzkera, Festiwal Teatrów Rozdroże, Satyrykon, Festiwal Teatralny Dialog oraz sponsoruje działalnoć organizacji pozarzšdowych: Polskiej Akcji Humanitarnej, Fundacji Synapsis, Fundacji Kultury Ekologicznej. Antalis Poland wspiera również mistrza Polski i zdobywcę pištego miejsca w mistrzostwach wiata w triathlonie Andrzeja Majchrzakowskiego.
Conqueror, Cromatico, Novatech, Tyvek, a ostatnio Reaction i Bier Đ to tylko niektóre przykłady produktów, które znajdujš się na długiej licie prawdziwych bestsellerów Antalis Poland. Czy wyjštkowa pozycja lidera przekłada się bezporednio na miarę jakoci, wzajemnego zaufania, nowatorskich pomysłów czy po prostu konkurencyjnoci cen? W Antalis Poland wszystkie te elementy, niezależnie od tego, jak różnych obszarów działania dotyczš, koncentrujš się wokół jednego Đ rzeczowej, zawsze pogłębianej, otwartej współpracy z klientem.