Dni reklamy cyfrowej na viscom 2009
6 gru 2016 14:50
Tegoroczne Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej wraz ze „Światem reklamy cyfrowej viscom” odbędą się w dniach 1-3 października w niemieckim Düsseldorf Exhibition Centre. Organizator targów spodziewa się 350 wystawców z 30 państw i ponad 10 000 zwiedzających.
Reklama cyfrowa jest formą dynamicznej komunikacji, która posiada ogromny potencjał. Zdając sobie z tego sprawę organizator targów viscom podjął ten temat w 2007 roku. Rozwinęliśmy świat reklamy cyfrowej jako nową markę pod szyldem viscom – wyjaśnia Petra Lassahn, dyrektor targów. – Marka ta zawiera w sobie ekspozycje, warsztaty, cykl seminariów i nagrodę za najlepsze zastosowanie reklamy cyfrowej w praktyce. Jest ona przyznawana w 5 kategoriach: Handel detaliczny; Informacja; Znakowanie trasy; Interaktywność i Zawartość.
W pięciu kategoriach przyznawana jest także nagroda za innowację: Tworzenie znaków (urządzenia, materiały, oprogramowanie, narzędzia, zastosowanie i techniki instalacyjne w produkcji elementów reklamowych); Tworzenie znaków POS (produkty gotowe, np. wyświetlacze reklamowe w punktach sprzedaży) oraz Drukowanie z użyciem technologii cyfrowej/technologii wielkoformatowej/reklamy świetlnej/przetwórstwa materiałów tekstylnych. W zastosowaniu praktycznym najważniejszym elementem jest uwydatnienie innowacyjnego charakteru – podkreśla Petra Lassahn. – W tym kontekście innowacja znaczy więcej niż tylko stworzenie nowego produktu. Potencjalny użytkownik musi dostrzec unikalną wartość produktu, który wyróżnia się na tle aktualnych urządzeń i rozwiązań. Decydującym aspektem oceny jury jest zastosowanie innowacji w produkcie rynkowym, z jednoczesnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej oraz aspektów estetycznych i ekologicznych projektu.
Jak wskazuje organizator targów, głównym elementem „Świata reklamy cyfrowej” są „Dni reklamy cyfrowej”. Podczas licznych warsztatów i prezentacji goście targów będą mogli zdobyć wiedzę na tematy związane z reklamą cyfrową. Petra Lassahn podkreśla, że główny nacisk zostanie położony na przekazanie informacji praktycznych, które w prosty sposób mogą zostać wdrożone w życie. Ten pomysł jest ogromnym sukcesem. Jeden dzień w 2007 roku został zamieniony na dwa dni reklamy cyfrowej w 2008 roku. Liczba dni została podwojona z uwagi na duże zainteresowanie tym tematem.
Nowością podczas tegorocznej edycji targów będzie 90-minutowy, wolny od reklam i przekazów marketingowych, warsztat inaugurujący, który odbędzie się zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia targów. Ze spotkania będzie mógł skorzystać każdy, kto do 25 sierpnia zarejestruje się drogą mailową (digital-signage@viscom-messe.com). Organizator przewidział także specjalne warsztaty dla fachowców, które będą dotyczyły m.in. dystrybucji znaków reklamowych, technologii wyświetla-czy i technik dotykowych. Swoje umiejętności zaprezentuje również 64 wyspecjalizowanych „oklejaczy” samochodów z całej Europy. Podczas konkursu cztery identyczne samochody marki Hummer SUV będą oklejane na żywo przez zawodników rywalizujących o tytuł Europejskiego Mistrza Reklamy Samochodowej.
Dzień przez rozpoczęciem targów, tj. 30 września, organizatorzy imprezy zapraszają również na pierwszą edycję konferencji „viscom tec. 09 conference”. Jej zadaniem jest udzielenie odpowiedzi m.in. na pytania: W jaki sposób reklama będzie docierać do potencjalnych klientów w przyszłości? Jak nowe technologie odmienią zachowania klientów? Jak może wyglądać planowanie mediów w roku 2012? Opłata za uczestnictwo w konferencji wynosi 490 euro, natomiast w przypadku rezerwacji po 31 lipca – 590 euro.
Więcej informacji o targach viscom na stronie internetowej: http://www.viscom-messe.com.
Na podstawie informacji organizatora targów viscom opracowała DA