Dni Uszlachetniania Druku w firmie Steinemann
6 gru 2016 14:44
Dni Uszlachetniania Druku 2005 organizowane przez szwajcarskš firmę Steinemann odbyły się 21 i 22 czerwca. Generalnym przedstawicielem tej marki w Polsce jest firma Wolff Trading. W seminarium uczestniczyło 90 osób, w tym 9 z Polski z firm: BSC, GrafPoz, IMC Winkowski oraz Wolff Trading.
Podczas dwudniowego programu firma Steinemann przedstawiła gamę maszyn do laminowania i lakierowania UV.
W dziedzinie laminowania Steinemann produkuje maszyny do 3 podstawowych technik:
Ľ do laminowania na goršco Đ urzšdzenie Modulo Dry 76,
Ľ do laminowania na mokro przy użyciu kleju bezrozpuszczalnikowego Đ Lotus SF,
Ľ do laminowania na mokro przy użyciu kleju wodnego Đ Aqua 110.
Maszyny sš dostosowane do różnych typów folii i formatów arkuszy. Firma Steinemann zaprezentowała pokazy na wszystkich trzech maszynach.
Jak wiadomo, wybór odpowiedniej metody laminowania nie jest łatwy, gdyż zależy od wielu czynników, między innymi od wielkoci dziennej produkcji, liczby arkuszy na dany nakład, czasu sezonowania arkuszy, kosztu 1 m2 polaminowanego arkusza oraz kosztów inwestycji. Parametr ekonomiczny w poszczególnych technikach laminowania według firmy Steinemann przedstawia się następujšco:
Ľ przy produkcji do 10 tys. arkuszy dziennie najbardziej opłacalnš technikš jest laminowanie na goršco,
Ľ przy produkcji od 10 tys. arkuszy dziennie koszt laminowania na goršco i na zimno jest porównywalny, natomiast laminowania na maszynie Lotus SF o połowę niższy.
Każda z tych metod ma swoje wady i zalety, które należy rozważyć przy wyborze maszyny do laminowania.
W zakresie lakierowania UV Steinemann proponuje maszynę Colibri, lakierujšcš po pełnej powierzchni. Według informacji producenta jest ona bardzo wydajna: zużycie lakieru to 3 g/m2. Jednak najnowszym rozwišzaniem w tej dziedzinie jest HIBIS 104, rotacyjna linia sitodrukowa zaprojektowana do drukowania i lakierowania UV. Ostatnio została dodatkowo wyposażona w system flekso.
Miłym akcentem między dwoma interesujšcymi dniami pobytu był rejs statkiem po Jeziorze Bodeńskim.
Opracowano na podstawie informacji firmy Wolff Trading