Globalna pandemia od miesięcy stanowi wyzwanie dla wszystkich sektorów rynku, nie omijając branży poligraficznej. Organizatorzy targów drupa poszukują rozwiązania, które sprosta wymaganiom dzisiejszych czasów i pozwoli na organizację imprezy w możliwie bezpiecznych warunkach. Uruchomiona 27 października platforma cyfrowa drupa preview to zapowiedź kwietniowego wydarzenia „na żywo”. Zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających wirtualna inicjatywa oznacza początek nowej ery w komunikacji i budowaniu relacji biznesowych.
Innowacyjna drupa preview przyciągnęła w październiku ponad 1900 zainteresowanych gości. Użytkownicy wzięli udział w dyskusjach panelowych i sesjach internetowych na żywo, uzyskali informacje na temat bieżących zagadnień branżowych za pośrednictwem materiałów wideo, nawiązując wirtualne kontakty.
Podczas dyskusji panelowej, w której wzięli udział dyrektor projektu Print Technologies – Sabine Geldermann, dr Markus Heering – dyrektor zarządzający Niemieckiego Stowarzyszenia Technologii Druku i Papieru (VDMA) oraz dr Christian Plenge – dyrektor wykonawczy ds. cyfrowych w Messe Düsseldorf, został przedstawiony obraz aktualnej sytuacji w przemyśle poligraficznym. Prelegenci poruszali ważne tematy w sesjach internetowych na żywo skupiając się na trzech obszarach: Przestrzeń wystawiennicza, Powierzchnia konferencyjna i Networking Plaza. Podział odzwierciedla najistotniejszą tematykę klasycznych targów drupa, łącząc potrzeby komunikacyjne uczestników i podtrzymując ich zainteresowanie aż do następnego wydarzenia, które organizator planuje przeprowadzić w wersji tradycyjnej.
Korzystając z zaawansowanych możliwości technologicznych platformy wystawcy zaprezentowali swoje firmy i produkty, prelegenci przedstawili wgląd w program targów drupa, a odwiedzający i wystawcy mogli wchodzić w interakcje i nawiązywać kontakty handlowe. Dzięki nowej ofercie cyfrowej organizatorzy targów zapewnili kontynuację wymiany wiedzy między członkami globalnej społeczności poligraficznej.
Zapowiedź targów drupa ma również szczególne znaczenie dla Messe Düsseldorf – pokazuje, że nawet w czasach kryzysu możemy zaoferować rozwiązania, które utrzymają interakcje między branżami i podtrzymają sieci kontaktów. Intensywnie pracujemy nad wzmocnieniem globalnej komunikacji nie tylko poprzez nasze lokalne wydarzenia, ale także dzięki rozwijaniu nowych, wirtualnych form docierania do uczestników – wyjaśnia Erhard Wienkamp, COO Messe Düsseldorf.
Reakcja wystawców i odwiedzających po pierwszym spotkaniu była bardzo pozytywna – mówi Sabine Geldermann, dyrektor projektu Print Technologies i wyjaśnia: drupa preview jest cenną podstawą regularnych kontaktów z klientami, umożliwiając stałą interakcję z naszą społecznością podczas pandemii. Format cyfrowy pomaga ulepszyć komunikację koncentrując się na przyszłych tematach istotnych dla branży. Teraz naszym celem jest stworzenie koncepcji hybrydowej, idealnie łączącej to, co najlepsze z obu światów – realnego i wirtualnego, tak aby kwietniowe wydarzenie mogło odbywać się w optymalnych warunkach.
Podczas pierwszej edycji platformy odsetek odwiedzających z zagranicy wyniósł 70 proc., przy czym największa liczba rejestracji pochodziła z: Japonii, Indii, Wielkiej Brytanii, Niderlandów i Niemiec. Liczba odsłon była nie mniej imponująca i wyniosła ponad 14 000, co wskazuje na duże zainteresowanie prezentowanymi treściami merytorycznymi. Około 1400 wystawców z 50 krajów zaprezentowało swoje produkty, rozwiązania i aplikacje.
Wszystkie wystąpienia i filmy będą wkrótce dostępne na żądanie na stronie organizatora, co zapewni możliwość skorzystania z zamieszczonych tam materiałów nawet po zakończeniu wydarzenia. Następna odsłona sesji internetowych na żywo odbędzie się 17 listopada.
Przedstawiciele Messe Düsseldorf mają w tym miesiącu jeszcze inny powód do zadowolenia – największa międzynarodowa wystawa branży poligraficznej i opakowaniowej All in Print China odbywająca się w Shanghai New International Expo Center zakończyła się sukcesem. Dzięki wsparciu wystawców, odwiedzających, stowarzyszeń i partnerów medialnych udało się zaprezentować innowacje z branży poligraficznej w tradycyjnej wersji.
687 wiodących światowych marek pochodzących z 10 krajów, w tym z Chin, Japonii, USA, Niemiec, ze Szwajcarii, z Danii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Austrii, zebrało się w Szanghaju, aby zaprezentować najnowsze technologie i produkty. W pięciodniowych targach uczestniczyło 69 668 gości krajowych i zagranicznych. W ciągu 5 dni odbyło się ponad 10 seminariów i konferencji technicznych, podczas których odwiedzający mogli przeanalizować trendy w branży i uchwycić jej puls rozwoju. „Konferencja nowych technologii”, „Ceremonia rozdania nagród Asia Label 2020” oraz „Forum Ekonomiczne Przemysłu Poligraficznego i Opakowań 2020”, a także „Doroczna Konferencja Menedżerów Druku Chin” były głównymi elementami tegorocznego programu seminarium i konferencji.
W tym roku pandemia silnie wpłynęła na branżę targową, w tym również nadała kształt 8. edycji azjatyckiego wydarzenia. Jednak kryzys uaktywnia również nowe możliwości, a rozwój technologii pozwala na ich wykorzystanie. Organizatorzy zaoferowali uczestnikom wirtualny udział, a nawet zaproponowali „prowadzenie biznesu” z pomocą technologii internetowych.
9. edycja targów All in Print China odbędzie się w Shanghai New International Expo Center (SNIEC) w dniach 11-15 października 2022 r., natomiast drupa, wiodące na świecie targi technologii druku, mają według planu odbyć się w dniach 20-28 kwietnia 2021 roku w Düsseldorfie.
Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ