Ekoplakat – nowość na polskim rynku
6 gru 2016 14:52
Cityboard Media wprowadza nową jakość na polski rynek reklamy zewnętrznej: oferuje swoim klientom realizację kampanii na ekoplakacie. To rozwiązanie dotychczas u nas nieznane.
Pod pojęciem ekoplakatu kryje się materiał od lat stosowany m.in. w budownictwie czy przemyśle opakowaniowym. Zastoso-wanie go na szeroką skalę w reklamie zewnętrznej to rozwiązanie na polskim rynku nowatorskie, wymagające odpowiedniego przygotowania podłoża do zadruku. Postanowiliśmy zaoferować ten produkt klientom widząc, jakie korzyści stwarza on dla jakości ekspozycji – mówi Michał Stan, prezes zarządu Cityboard Media.
Stosowane podłoże to folia polietylenowa przystosowana do zadruku: zarówno w zakresie odpowiedniej białości, gwarantującej stabilność kolorystyczną wydruku, jak i adhezji, zapewniającej odpowiednią przyczepność farby. Ta druga cecha jest uzyskiwana dzięki aktywacji podłoża (koronowanie).
Reklama umieszczona na ekoplakacie wykazuje najlepsze cechy jakościowe podłoża winylowego pod względem jakości ekspozycji. Trwałość materiału i kolorów, odporność na czynniki atmosferyczne dają możliwość przewieszania kampanii na inne nośniki czy wykorzystania plakatów w późniejszym terminie, bez konieczności ponoszenia po raz kolejny kosztów druku.
Przeprowadzenie kampanii reklamowej na ekoplakacie to także oszczędność czasu i pracy: plakat wykonany jest z jednego elementu, jego montaż odbywa się bez użycia kleju i wody – i praktycznie bez ograniczenia warunkami atmosferycznymi.
Ekoplakat jest przyjazny środowisku: druk nanoszony jest na niego wyłącznie przy użyciu najnowszej generacji maszyn cyfrowych, co ogranicza emisję do atmosfery. Do zadruku mogą być wykorzystywane maszyny drukujące tuszami UV, m.in. takich producentów jak: HP, Gandinnovations, Vutek, Fujifilm Sericol.
Po zakończonej kampanii ekoplakat może być wykorzystany jako źródło energii w zakładach przemysłowych albo zostać ponownie przetworzony na regranulat wykorzystywany do wyrobu różnego rodzaju przedmiotów stosowanych w budownictwie, przemyśle samochodowym, ogrodnictwie itd.
Wprowadzenie ekoplakatu na polski rynek outdoorowy jest częścią programu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowanego przez Cityboard Media. Poszukujemy rozwiązań optymalnych z punktu widzenia klienta, jego oczekiwań wobec reklamy outdoorowej, ale i najlepszych dla środowiska naturalnego, czyli niepowodujących zbędnego obciążania go. Ekoplakat jest właśnie takim rozwiązaniem: to połączenie jakości i trwałości z dbałością o środowisko naturalne – wyjaśnia Michał Stan.
Firma Cityboard Media jest jednym z liderów rynku wielkoformatowej reklamy zewnętrznej. Działa w Polsce od 1996 roku i posiada sieć nośników reklamowych o ogólnopolskim zasięgu. Wykorzystuje zaawansowane badania outdooru oraz narzędzia do planowania i pomiarów efektywności kampanii. Jest założycielem Instytutu Cityboard Media, będącego nowoczesną platformą wymiany wiedzy i doświadczeń praktyków reklamy ze środowiskiem nau-kowym.
W 2009 roku firma po raz czwarty zajęła pierwsze miejsce w ogólnej ocenie klientów w rankingu biur reklamy outdoorowej opracowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska”. W lutym 2009 otrzymała również nagrodę Impactor w kategorii „Najbardziej Podziwiana Firma Out Of Home Roku”.
Opracowano na podstawie informacji firmy Cityboard Media