Kolejna edycja największych w Polsce targów reklamy, druku wielkoformatowego, komunikacji wizualnej i outdooru, Euro-Reklama Outdoor Expo 2008, odbędzie się w dniach od 12 do 14 marca na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Podczas targów prezentowane będą maszyny i urządzenia do produkcji reklam, plotery do druku wielkoformatowego, specjalistyczny papier i tkaniny oraz wszystko to, co kojarzy się z komunikacją wizualną: nośniki outdoorowe, reklama świetlna, systemy orientacji kierunkowej, reklama tranzytowa, ekspozytory POS, systemy wystawiennicze, a także fotografia reklamowa, usługi reklamowe i wystawiennicze oraz specjalistyczne magazyny i portale branżowe.
Impreza jak co roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem wystawców – marka targów MTP znana jest branży reklamowej od lat. Mimo nagromadzenia wydarzeń skierowanych do sektora reklamowego w tegorocznym kalendarzu wystawienniczym w Polsce, targi Outdoor Expo niezmiennie przyciągają rynkowych liderów, licznych profesjonalnych zwiedzających oraz branżowe media.
W związku z intensywnym rozwojem branży reklamowej i rosnącym zapotrzebowaniem na druk reklam wielkoformatowych, folderów reklamowych czy personalizację upominków, w tegorocznej edycji zaplanowane zostały dwie ekspozycje specjalne: Salon Druku Reklamowego oraz Miasteczko Drukarń Polskich. W jednym miejscu zlokalizowane zostały urządzenia, materiały oraz usługi poligraficzne skierowane do sektora reklamowego. Organizatorzy zadbają także o dogodne warunki dla rozmów biznesowych w ramach planowanego Print Forum oraz mniej oficjalnego Wieczoru Branżowego czy spotkania Print Business Mixer. Nawiązywanie kontaktów oraz pozyskiwanie klientów dla branży usług poligraficznych możliwe będzie także dzięki współpracy z World Trade Center oraz przedstawicielstwami MTP w kraju i za granicą.
Jak co roku targom będzie towarzyszył ciekawy program seminariów, warsztatów, prezentacji nowości oraz konkursów dla wystawców i zwiedzających. W ramach Euro-Reklama Outdoor Expo 2008 odbędzie się m.in. II Konferencja z cyklu Akademia Zarządzania Barwą, organizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Konferencja poświęcona będzie w przeważającej mierze tematyce color managementu w wielkoformatowym druku cyfrowym.
Podczas targów już po raz trzeci odbędzie się także konkurs SuperstarPOLAND, organizowany przez Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz wydawnictwo Display Verlags GmbH, skierowany zarówno do producentów z branży POS, jak i nabywców nośników reklamowych używanych w punktach sprzedaży. Nagrody Superstar przyznawane są za najlepsze instalacje stałe, tymczasowe i międzynarodowe, a także za najlepsze projekty, najwyższą jakość techniczną oraz najbardziej innowacyjne rozwiązania. Zwycięzców konkursu wyłania jury złożone z międzynarodowych ekspertów.
Jak zawsze zaprezentowanych zostanie także wiele nowości z tegorocznej oferty wystawców. Oto niektóre zapowiedzi.
Firmy Digiprint i HP po raz pierwszy będą wystawcami targów Euro-Reklama 2008. Na wspólnym stoisku zaprezentowane zostaną nowoczesne rozwiązania z zakresu wielkoformatowego druku cyfrowego: urządzenia z grupy HP DesignJet i HP Scitex. W 200-metrowej przestrzeni będzie też można obejrzeć maszyny takich producentów jak Fotoba i Miller Weldmaster.
Po raz pierwszy w Polsce będą prezentowane nowe hybrydowe maszyny HP dające możliwość zarówno druku z roli na rolę, jak i na płaskim podłożu: urządzenia z serii HP DesignJet H35000/H45000 oraz HP Scitex FB910. Nowy HP Scitex FB910 to wielkoformatowa maszyna produkcyjna dająca możliwość druku do szerokości 2500 mm zarówno na materiałach płaskich o grubości do 70 mm, jak i z roli na rolę.
Na stoisku będzie można także obejrzeć plotery wielkoformatowe przeznaczone do druku solwentowego HP Designjet 10000s i 8000s. Digiprint zaprezentuje również wielkoformatowe urządzenie drukujące HP Scitex XL. Ofertę maszyn drukujących będą uzupełniały urządzenia pozwalające na obróbkę wydruków.
Digiprint pokaże też w Poznaniu obcinarkę XL 320 włoskiej firmy Fotoba przeznaczoną do obróbki wydruków superwielkoformatowych. Ofertę będzie uzupełniała zgrzewarka Miller Weldmaster CS 112 w wersji 3 m.
Na stoisku będzie można zobaczyć także stół firmy EskoArtwork – Kongsberg XL 20.
HP i Digiprint zapraszają również na seminarium, podczas którego zostaną omówione najnowsze rynkowe tendencje w cyfrowym druku wielkoformatowym. Prelegentami będą m. in.: Simon Goldsack (HP ColorSpan) i Lucien Moons (HP Graphics Arts Marketing Manager CEE).
Firma Océ zaprezentuje plotery Arizona 250 GT, CS9200 i CS7400. Zwiedzający będą mogli na żywo oglądać pokazy drukowania, a także zasięgnąć porady pracowników firmy Océ. Zdecydowany hit tegorocznej imprezy to ploter UV najnowszej generacji Arizona 250 GT, będący pierwszą na świecie drukarką z segmentu wielkoformatowego oferującą fotograficzną jakość produkcji. Dużym zainteresowaniem zwiedzających z pewnością będzie się cieszyła również kolejna nowość firmy Océ – ploter solwentowy CS 9200 drukujący z prędkością produkcyjną z zakresu 20-40, a nawet 80 m2/h.
Wśród prezentowanych urządzeń znajdzie się także nowy wielofunkcyjny rolowo-stołowy ploter UV z serii Océ CS 7400, przeznaczony do bezpośredniego drukowania zarówno na materiałach sztywnych, jak i z roli.
Firma Jet Media zaprezentuje m.in. plotery: nowość XJ-740 do wewnętrznych i zewnętrznych zastosowań, kompatybilny z licznymi mediami powlekanymi i niepowlekanymi; AJ-1000 do przemysłowej produkcji reklamy zewnętrznej i wewnętrznej; nowy model XC-540 będący najbardziej zaawansowanym 54" ploterem drukująco-tnącym firmy Roland w historii oraz VP – 540 do produkcji banerów, naklejek, etykiet, koszulek, plakatów, grafiki na pojazdach itd. Prezentowane będą też laminatory: Jet Mounter 63" do zabezpieczania wydruków zarówno typu inkjet, jak i solwent; ECO Elf 1600 do zabezpieczania wydruków na zimno, na gorąco i płynnie, zarówno typu ink-jet, jak i solwent.
W ramach oferty znajdą się też materiały eksploatacyjne: atramenty Roland EcoXtreme LT, Flemink II i Aldura oraz media do druku wielkoformatowego marek Intelicoat i Rainbow Media.
Na stoisku firmy Atrium Centrum Ploterowe można będzie się zapoznać z urządzeniami marek Mutoh, Durst oraz Gandinnovations, począwszy od najmniejszych ploterów ekosolwentowych na wielkoformatowych ploterach skończywszy. Nie zabraknie także maszyn drukujących w technologii UV. Wśród prezentowanych urządzeń pojawią się maszyny premierowe oraz nowości. Przedstawiona zostanie również bogata oferta materiałów i atramentów do druku wielkoformatowego.
W ramach ekspozycji firmy TeBa Barbara Teodorczyk zwiedzający będą mogli zobaczyć maszyny do druku i cięcia, w tym najnowszy ploter solwentowy Mimaki JV33-S. Ponadto zaprezentowany zostanie superszybki ploter solwentowy Mimaki JV5-160S oraz najtańszy na rynku ploter tnący z systemem optycznego pozycjonowania Mimaki CG-60SR. Na stoisku będzie można też bliżej poznać ploter drukujący w technologii UV w wersji stołowej Mimaki UJF-605C. Jak co roku firma TeBa przedstawi również nowości w technologii sublimacji (Seiko IPE-3020). Zaprezentowany zostanie także nowy rodzaj medium o nazwie Evolon do druku bezpośredniego, sublimacyjnego i solwentowego przeznaczony m.in. do produkcji banerów, roll-upów, tapet, zasłon i żaluzji oraz najnowszy atrament Megaink BioMG wytwarzany z surowców roślinnych.
Stoisko firmy Alma Trend zostanie podzielone na kilka działów tematycznych. Będzie można zobaczyć przede wszystkim nowe możliwości druku solwentowego oraz posłuchać rad wykwalifikowanych pracowników.
W kolejnej części będą prezentowane możliwości druku na maszynach firm Canon i Epson. W tym dziale zaprezentowane zostaną również nowe media do druku o jakości fotograficznej.
Poza maszynami wystawiona zostanie cała gama materiałów do druku wielkoformatowego, m.in. materiały francuskiej firmy Dickson nadające się do dekoracji wnętrz, produkcji scenografii oraz komunikacji wizualnej itp.; ich dodatkowym atutem jest trudnozapalność.
W dziale mediów będzie można zobaczyć wiele materiałów niekonwencjonalnych o nietypowym, czasem zaskakującym zastosowaniu.
Na tegorocznych targach po raz pierwszy zostanie też pokazana „nowa strona druku”.
Firma Signtech C.E. zaprezentuje systemy aluminiowe do produkcji reklam na elastycznym licu, umożliwiające budowę różnego rodzaju wielkoformatowych reklam świetlnych, kasetonów, liter przestrzennych, otoków, tablic reklamowych czy innowacyjnych reklam do prezentacji grafiki na tkaninach tekstylnych do zastosowań wewnętrznych oraz urządzenie służące do obróbki wydruków – zgrzewarkę klinową amerykańskiej firmy Sinclair.
Graph-expert Sp. z o.o. z Krakowa będzie promować profesjonalne laminatory rolowe Easymount serii SH i DH (w tym nowość: laminator rolowy Easymount 1650-DH), trymery oraz gilotyny wysokonakładowe Trimfast, nowość: płyty piankowo-kartonowe GraphBoard Plast i GraphBoard Mount Plast, materiały do zabezpieczania wydruków – folie na zimno i na gorąco, laminaty podłogowe, folie dwustronnie klejące, zestawy materiałów do produkcji paneli graficznych do ścianek wystawienniczych i systemów roll-up oraz media do druku.
Agencja Reklamy Wizualnej Focus konsekwentnie będzie prezentować kompleksowość usług nietypową dla drukarni wielkoformatowej. Głównie zostaną przedstawione możliwości w zakresie druku UV na wszelkiego rodzaju materiałach płaskich i sztywnych. Jak zwykle wszystkie elementy 100-metrowego stoiska zostaną wykonane przez ARW Focus i będą odzwierciedlać składowe jej oferty.
Firma Cezex znana do tej pory przede wszystkim jako dostawca wielu rodzajów papieru zaskoczy producentów reklam i opakowań bogatą ofertą tworzyw sztucznych. Zespół profesjonalistów będzie udzielać fachowych konsultacji i porad.
Na targach zaprezentowana zostanie również nowa usługa firmy Cezex – naświetlarnia CtP.
Targowa propozycja firmy Primar-B to Magic-P.S. Film – folia ploterowa typu Flex do nadruku na tkaninach. Jest to gładka, bardzo cienka folia nadająca się do nakładania wielowarstwowego, łatwa do wycinania, wybierania i aplikacji. Po wprasowaniu warstwę nośną (klejącą) usuwa się na ciepło. Nie wymaga dodatkowego utrwalania, co znacznie skraca czas wykonania nadruku.
Firma Sternal będzie oferować systemy nawilżania powietrza: nisko- i wysokociśnieniowe, ultra sonic oraz parowe.
To oczywiście tylko niektóre z nowości, które czekają na zwiedzających w Poznaniu. Nawet taka skrócona zapowiedź wystarczy chyba, by zainteresować fachowców, nie tylko tych związanych z branżą outdoor.
Opracowano na podstawie informacji MTP oraz wystawców