Eurographic Press
6 gru 2016 14:45
Minął już prawie rok, od kiedy POLIGRAFIKA stała się członkiem Eurographic Press – europejskiego stowarzyszenia zrzeszającego największe i najbardziej opiniotwórcze magazyny poligraficzne z 15 krajów Europy.
Od momentu powołania stowarzyszenia w 1959 roku jego głównym celem jest wzajemna wymiana doświadczeń i informacji na temat rynków poligraficznych krajów, z których magazyny należą do Eurographic Press.
Magazyny zrzeszone w Eurographic Press posiadają w sumie ponad 280 000 prenumeratorów i docierają do około pół miliona czytelników na całym świecie! Stowarzyszenie z roku na rok rozrasta się przyjmując do swego grona nowe czasopisma z krajów europejskich. Obecnie do organizacji należą z: Francji – "Caractere", Danii – "De Grafiske Fag", Niemiec – "Deutscher Dru-cker", Portugalii – "Do Papel", Holandii – "Graficus", Belgii – "Grafisch Nieuws", ze Szwecji – "Grafiskt Forum", z Włoch – "Il Poligrafico", Norwegii – "In-Publish", Irlandii – "Irish Printer", Finlandii – "Painomaailma", Austrii – "Papier&Druck", Wielkiej Brytanii – "Printing World", ze Szwajcarii – "Viscom Print&Communication" oraz POLIGRAFIKA z Polski.
Od początku swojego istnienia organizacja Eurographic Press zachowuje elitarny charakter. Do stowarzyszenia może należeć tylko jeden magazyn z danego kraju. Tym bardziej czujemy się zaszczyceni uczestnictwem w tak elitarnym gronie. Przynależność czasopisma z Polski jest zdaniem członków EP bardzo ważna, zwłaszcza dziś, gdy Polska jest członkiem Unii Europejskiej oraz gdy nasz rynek bardzo dynamicznie się rozwija.
W ramach współpracy pomiędzy członkami organizacji mamy dostęp do raportów na temat branży poligraficznej z poszczególnych krajów. Ponadto czasopisma należące do grupy wystawiają się na wspólnym stoisku na wszystkich najważniejszych imprezach poligraficznych organizowanych w Europie, z targami Ipex i Ifra w roku 2006 na czele. W erze ciągłych zmian dostęp do źródeł informacji jest szczególnie ważny. Przynależność do Eurographic Press daje POLIGRAFICE, a tym samym jej czytelnikom możliwość śledzenia trendów nie tylko na naszym rynku lokalnym, ale również europejskim. Dzięki stałej wymianie informacji pomiędzy redakcjami mamy wgląd w to, co najciekawsze i najważniejsze w poligrafii europejskiej.
Ten rok był dla nas bardziej doświadczeniem niż aktywnym działaniem w stowarzyszeniu. Po dokładnej analizie możliwości i potencjałów mamy nadzieję, że nasze wzmożone działanie w roku kolejnym zaowocuje pozytywną opinią Państwa – naszych czytelników i reklamodawców. W ramach współpracy ze stowarzyszeniem planujemy w roku 2006 następujące publikacje w POLIGRAFICE dotyczące poszczególnych rynków europejskich:
o informacje na temat trendów i najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce w roku 2005;
o informacje na temat rozwoju poszczególnych segmentów rynku poligraficznego;
o przewidywania dotyczące rynku poligraficznego w 2006 roku;
o szczegółowe raporty branżowe;
o cykliczne informacje na temat ważniejszych wydarzeń.
Raz w roku odbywa się spotkanie podsumowujące dany rok działalności Eurographic Press. Tegoroczne miało miejsce w Casais na południu Portugalii. Organizatorami i sponsorami imprezy byli: fabryka papieru Portucel Soporcel, drukarnia Printer Portugesa, firmy Siegwerk i Inapa.
Poza możliwością poznania tamtejszego rynku członkowie stowarzyszenia dokonali podsumowania roku 2005. Duże zainteresowanie kolegów z Zachodu rynkiem poligraficznym w Polsce zaowocuje najprawdopodobniej wizytą wszystkich dziennikarzy w naszym kraju w roku 2006. Pragniemy wykorzystać ich wizytę do intensywnej kampanii promocyjnej naszych drukarń na europejskich salonach. Mamy jednocześnie nadzieję, że z członkostwa POLIGRAFIKI w Eurographic Press będą przede wszystkim korzyści dla naszych czytelników, choćby ze względu na dostęp do materiałów przeznaczonych wyłącznie dla członków EP czy też możliwości stałej, bezpośredniej wymiany interesujących informacji i artykułów.