Fascynujący świat zapachów
6 gru 2016 14:59
Firma Reflex, producent papieru z siedzibą w Düren, w Niemczech, zaprezentowała swój nowy produkt purescent, który ma za zadanie otworzyć odbiorców na zupełnie nowy wymiar postrzegania. Pomimo że niegdyś cechy wizualne i dotykowe były najważniejsze przy wyborze papieru, zapachowe doznania zostały właśnie dodane do tej listy. A zapach jest kolejnym sposobem na komunikowanie się bez słów.
Zapachy od zawsze wywoływały silne emocje, które często bywały uśpione w mózgu przez długi czas. Zmysł zapachu jest najstarszym z ludzkich zmysłów. Bezpośrednio wpływa on na układ limbiczny, jednostkę funkcji w mózgu, która kontroluje emocje. Zapach w marketingu służy do tworzenia wyższego poziomu świadomości i silniejszego czynnika rozpoznawania. Ma na celu zdobywanie klientów bezpośrednio w emocjonalny sposób i połączenia konkretnych zapachów z markami w sposób długoterminowy. Tę misję wdrażania indywidualnych logo zapachowych wspiera Reflex ze swoim produktem purescent.
purescent to nieprzezroczysty, specjalny papier, który umożliwia przeżycia zapachów obok jego drukowych i dotykowych funkcji. Papier jest jednym z niewielu mediów, których możemy dotknąć, zobaczyć je, powąchać i usłyszeć. Docelowe stosowanie stymulacji węchowej – nie tylko w handlu, ale również w reklamie drukowanej, opakowaniach, druku ogólnym – ma długotrwały wpływ na zachowania zakupowe i ścieżki decyzyjne klientów.
Reflex może dostosować się do indywidualnych życzeń zapachowych. Niezliczone możliwości zapachów wahają się od zimowych takich jak cynamon, goździki, imbir, grzane wino, przez świeże zapachy jaśminu, wanilii, jabłka, cytryny, lawendy, aż do pikantnych, intensywnych zapachów jak anyż, ziemia, whisky, ryby, skóry i wiele innych. Pigmenty zapachowe są zintegrowane w papierze specjalnym z zastosowaniem nowo opracowanego procesu powlekania. Proces ten nie tylko dostarcza specjalnych doświadczeń dotykowych, ale również pozwala na długotrwałe uwalnianie zapachu. Żeby poczuć zapach, nie trzeba go „uaktywniać” pocierając papier. Jest on uwalniany w kontakcie z powietrzem w warunkach tlenowych i trwały przez miesiące.
Na celowniku firmy Reflex jest wiele grup docelowych nabywców oprócz agencji komunikacyjnych, właścicieli marek czy ogólnie pojętego przemysłu. Przykłady dla przemysłu wahają się od branż samochodowej, odzieżowej, dekoracyjnej, meblarskiej, kosmetycznej, żywnościowej, po branże „zapachów neutralnych” takich jak technologie informatyczne i telekomunikacyjne i inne. purescent szczególnie nadaje się do wszystkich materiałów drukowanych, kartek z życzeniami, czasopism, mailingu, a także do pakowania.
Wyjątkowy zapach purescent jest wprowadzany na rynek niemiecki w wielopoziomowej kampanii mailingowej zawierającej kilka nut zapachowych. W Niemczech wyłącznym dystrybutorem papieru jest Igepa, ale są plany wejścia produktu również na inne rynki. purescent jest dostępny w gramaturach 150 g/m2 i 250 g/m2 lub zgodnie z życzeniem klienta.
Na podstawie materiałów firmy Reflex opracowała AP